Gå til innhold

Deilig lørdags kvelds kos.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg ikke laget på mange,mange år.

Kom på det i ste. Skal lage det på lørdags kvelden. Så skal jeg og min kjære kose oss med mat og vin :) :)

 

Dette er da en slags taco/nachos rett.

 

Amerikansk dip:

1-2 pk philadelfia (vanlig)

Så mye kjøttdeig som du trenger. Går ca 200g til en person.

1-2glass taco saus (kommer ann på hvor mye kjøtteig du har)

Mais,(etter behov)

Løk(etter behov)

Paprika (etter behov)

Raspet ost.

Nachos chips

 

Smør en ildfast form med philadelfia ost,ikke ha helt opp på kantene. Og skal dekke bunnen godt.

Stek kjøttdeigen og bland tacosausen og hakkede grønnsaker, før du så fordeler alt over den ildfasteformen.

Strø så raspet ost over og sett i varm ovn. 180-200grader.

La stå til osten er gylden brun.

 

Ha varmet nachos chips til og nyt.

 

Er også godt med en frisk salat til.

 

Går også uten grønnsakene i om dårlig råd. Blir uansett kjempe odt.

Ungene elsker det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

så ut til å være ett godt alternativ til lørdagskosen...

Skrevet

 

 

det var kjempegodt. slo ann dette.

 

tenkte å bruke det som pizzafyll neste gang bare uten smøreosten.

Skrevet

Kjempe flott :)

slår ann her og. laget det på fredag og inviterte noen kompiser av oss. ble rost i himmelen ;)

 

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Dytter den opp så jeg finner den igjen:) skal prøve denne:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...