Gå til innhold

Noen med erfaring fra keisersnitt? veldig glad for svar :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i uke 37 og skal forløses i uke 38 enten ved at fødsel settes i gang eller ved keisersnitt. Keisersnitt vuderes pga de mener det er det beste for mor og barn sin situasjon i forhold til at jeg muligens ikke er sterk nok til en vanlig fødsel.

Så det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaring fra keisersnitt og kan fortelle noe om det, blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tatt keisersnitt, men lurer på det samme som deg...

Jeg har vært inn og ut av sykehuset i 4 uker nå, med premature rier.

Er totalt utslitt, sover nesten ingen ting.

Jeg er også i valges kvaler i disse dager, skal på siste avgjørende samtale til onsdag... begynner å lure på om jeg skal be om keisersnitt uansett så kan jeg heller ombestemme meg.

Hadde en veldig vond fødsel sist så jeg har skrevet brev til Riksen angående at jeg ønsker keisersnitt om barnet er mye større en sist..

Hvorfor er du for svak??

Bryr sykehuset seg om det??

jeg regner med at jeg får høre den gamle leksa om at man får uvante krefter og at det går bedre andre gang..

Vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke gå med disse sterke kynnerne i 5 uker til, er 35+3 idag.. vet ikke om jeg tørr å bli satt i gang heller..

Lykke til med valget, mener sykehuset du bør ta keisersnitt tror jeg hadde gått for det...jeg hadde blitt glad om de sa det til meg, men det tror jeg neppe.... synes det er en for vanskelig avgjørelse.

Skrevet

Nå tror jeg jeg husker deg, var ikke vi i samme situasjon med vonde sterke kynnere???

Skrevet

Jeg har tatt et keisersnitt, det var dog ikke planlagt, men et såkalt "hastesnitt". Alt er jo mye roligere dersom det er planlagt, for meg skjedde alt på 20 min., men jeg vil likevel si at det gikk veldig fint. Selve inngrepet vil oppleves annerledes når det er planlagt, men tiden etterpå er jo den samme.

Jeg kom meg raskere enn jeg ville trodd, men var plaget av stikk og smerter i såret på natterstid i ca 3 uker.

På dagtid gikk jeg litt krumbøyd den første uken, men jeg var på tur med vogn etter 2 uker. Dette var det første barnet mitt, og jeg venter en til om 4 uker, jeg håper da jeg slipper et nytt keisersnitt, men det er kun pga at jeg har en 1åring hjemme, og synes det ville være trist om jeg ikke kan løfte han.

For det må du være forsiktig med, jeg følte at det var ok å løfte etter et par uker, men det er det ikke, såret er ikke grodd!

Dette er 15 mnd siden nå, og arret er veldig pent, en liten stripe under bikinikanten.

Lykke til, spør om du lurer på noe!

Skrevet

Hei "kris høygravid"

Jo var meg med disse sterke kynnerene. Sykehuset bryr seg faktisk over all forventning. Har ikke bedt om verken innleggelse i forholdt til smertene eller ks, er de som har kommet med tilbudet. Veldig glad for det!

Så det er legen som har kommet med forslag om ks, de er helt fantastiske her på sykehuset i kr.sand. Grunnen til at de mener jeg kanskje ikke er sterk nok for en vanlig fødsel er at det kommer til å ta krefter jeg i utgangspunktet ikke har og som jeg kommer til å trenge til barnet. Har mistet min mor brått og uventet og sliter veldig med tanke på det og er bla. av den grunn veldig sliten.

Med tanke på at du skriver at du ikke vet om du tør å bli satt i gang, kan jeg berolige deg med at jordmor og lege her sier at det som regel går veldig bra og ofte blir en lettere fødsel enn en som starter naturlig. Høres kanskje litt rart ut, men som de sier vil en fødsel som settes i gang være nøye planlagt og de er med deg hele veien og det vil også bli gitt smertestillende.

Håper at du kan få ks siden du har hatt en tøff fødsel før og sikkert har en del urolige tanker rundt det å føde naturlig, lykke til!

Skrevet

"Tvillingen" takk for svar :-)

Er det så at såret gjør så vondt at det kan bli vanskelig å holde/løft det nyfødte barnet?

Skrevet

Tusen takk for svar, er glad for at de støtter deg slik de gjør... er ikke du fullgåtte 38 uker nå da?

Jeg er 35+4 idag. Tror neppe Riksen kommer til å anbefalle meg KS uansett på onsdag, så må nok stå på krava ja....

jeg føler meg totalt utslitt, har en liten aktiv to åring også og mannen min er flyver og mye borte.

Han er heldigvis i barnehage, men bare det å hente og bringe blir jeg gåen av.

Skulle ønske legen sa det samme til meg, jeg er så utolig i tvil, men hadde legen rådet meg til KS hadde jeg ikke vært i tvil lengere.

Fikk tilbud om å ligge ionne jeg også, men takket nei til det siden jeg er så mye alene med sønnen min..

LYKKE TIL DA, håper du holder meg oppdatert!

Skrevet

hei candy=)

jeg hadde ks for 5 uker siden . pga begynende svangerskaps forgiftning og seteleie..

jeg ville egentlig føde normalt men fikk ikke lov pga forsmalt bekken.

nå skal det være sagt at jeg hadde dårlig blodsirkulasjon i kroppen noe som jeg tror har gjordt at ting har gått litt mer sakte med tanke på bedring..

selve operasjonen er gjordt på ca 20 min , du får spiral (bedøvelse) så du er våken men det gjør ikke vondt, du kan kjenne at de tar litt i deg.. hihi "rar" følelse.

du har da på forhånd fått kateter og klyster (andbefales) jeg hadde det ikke og luftsmerter å trang til å gjøre nr 2 var VONDT .. pga ks gjør det de første ukene vondt å presse.. jeg mener VONDT..

du er oppe å går dagen etter, og du kan løfte barnet ditt =)

men det sies at du helst ikke skal løfte tyngre en det heller de første 4 ukene.. jordmora mi sa at du løfter det du selv kjenner du klarer .du kjenner selv når det gjør vondt.

mitt største problem var å klare å reise meg opp av senga og ligge på siden.. utenom det var det greit =)

ville nok heller andbefalt vanlig fødsel (vis du hadde klart det =) for du får ikke de smertene i ettertid.. noe som slett på psyken min.. følte meg for "hendikappet" til å ta vare på barnet mitt . (typen min måtte hjelpe meg opp av sengen når jeg skulle amme) men ikke alle som har det sånn.. naboen min følte seg ganske bra allerede dagen etter.. heldige henne =)hihi må inrømme jeg var misunnelig ;)

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...