Anonymemeg Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Er 12+5 og prøvde nettopp babywatcheren min. Fant etter mye fomling hjertelyd (veldig regelmessig) som lå å 120-125 (+/-). Fant ikke lyden midt på, men litt langt nede og litt til høyre.Normalt?? (Sammenlignet litt med frekvens rundt funnstedet men der fikk jeg alt fra 40 til 50 slag, så det kan ikke ha vært babyen.) Er det mulig at det var hjertelyden jeg hørte. Synes kanskje det er litt lavt, men normalen er jo 120-160.......
carina:)Nr. 3 med termin 05.07 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Det er nok hjertelyden du hørte ja:)
M&MH Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 du må huske at du hører pulsen din også med dette apparatet!Mange som tar feil av det og hjertelyden...men det var nok hjertelyden du hørte!Hørtes veldig fin ut den!Jeg fant min først ganske lang ned til venstre..Nå finner jeg den litt lenger opp men ca midt på!Helt normalt at babyen flytter på seg:-D
mamma i august Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Hvor får man kjøpt et slikt apparat, hva heter det og hva koster det?
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Du kan bestille den på internett, bare søk på "babywatcher" så dukker det opp. Har sett at den koster ca 1000 kr + ca 100 for geleen. Men jeg skjekket på babykos, der koster den 498 kr. Vet ikke om det er forskjell på dem. Kanskje den ene er bedre enn den andre, vet ikke....
sissssie Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 babywatcher...bestilte min i januar..står på deres hjemme side at den ikkje kommer før i slutten av februar..men den er ikkje kommet..flere som har bestilt men ikkje fått??
M&MH Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Det er stoooor forskjell på et ultralydapparat som babywatcher og hjertemonitor som du snakker om(den til 498).lite sannsynlig at du hører noe som helst med hjertemonitor før kanskje i 5-6 måned. ultralydapparatet kan du høre hjertelyd ganske tidlig...
Gorgoroth*Lever farlig* Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har den "ordentlige" babywatcher som koster 1000 pluss gele. Hørte ikke hjertelyd før i uke 17ca. Den lave du finner på mellom 50 og 70 er din egen puls. den på over 110 er babyen sin:) Min lille jente sine hjerteslag har vært på mellom 135 145 slag ( det er det legen min har fått når han har hørt å). Babywatcher fåes kjøpt på www.babywatcher.no men de har lang venteliste så man burde bestille tidlig:)
minni09 Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Jeg fikk den bebe sound i uke 13 (sikkert den du leste om på babykos du litt over her) Jeg ble skikkelig skuffa.... Der stor det at du ikke kan høre hjertelyden før 3.trimester..noe jeg IKKE har lest noe om på nettet. Men har lest på BIM at noen har kunnet høre med den fra uke 23.. så skal nå prøve om en mnd (er i uke 19 nå). Bebe sound er ikke ultralyd apparat, og det reklamerer de med... det er jo mye diskusjon om for mye UL er skadelig.. men ingenting er bevist/mot bevist ennå. Men en ting som er jeg kan bruke Bebe sound til, er å lytte på hjertelyden de siste mnd for å sjekke at den er der og at den ikke er for lav.. f.eks om vi går på overtid kan det være greit å følge ekstra godt med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå