Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født for tidlig, når begynte dere med grøt? Er jo så mye snakk om disse 6 mnd, men det må da være veldig individuelt fra barn til barn? Jeg fødte i uke 31+4 og gutten min får mme... Har jo hørt at tarmene utvikler seg raskere hvis barnet får mme og man derfor kan begynne tidligere med grøt. Synspunkter? Anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også født i uke 31 og vi begynte så smått med litt velling rundt 4 mnd alder (ikke korrigert) og ved 5 mnd spiste hun et grøtmåltid om dagen. Det har gått helt fint, vi fikk beskjed om å følge fødselsdato ikke termin med mat, men tror du bare må se ann hva som passer deres barn.

Skrevet

Har lest litt om det både i bøker (bl.a. Når barnet er født for tidlig av Saugstad) og på nettet og det ser ut som om stadig flere anbefaler å bruke korrigert alder ved innføring av fast føde.

 

Vi startet så smått med smaksprøver da Lillemann var 5,5 mnd. korrigert.

  • 5 uker senere...
Skrevet

Tulla kom 2 mnd fortidlig, vi begynte så forsiktig med grøt i 4 mnd alder men det funka ikke så prøvde igjenn i 6 mnd og da gikk alt bra.

Skrevet

Gutten vår kom i uke 32 og begynte forsiktig med grøt rundt 4 mnd. Tok noen uker før han skjønte hvordan han skulle spise, men ved 6 mnd alder spiste han 3-4 måltider grøt/ middag for dag.. litt etter dagsformen hans. Han var mindre plaget med magen enn de to jeg har som ikke er premature! Nå har jeg prøvd litt brød, men han skjønner nok ikke helt hvordan han skal spise det for alt kommer ut ferdig tygd.. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...