lionette Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Dere som har født for tidlig, når begynte dere med grøt? Er jo så mye snakk om disse 6 mnd, men det må da være veldig individuelt fra barn til barn? Jeg fødte i uke 31+4 og gutten min får mme... Har jo hørt at tarmene utvikler seg raskere hvis barnet får mme og man derfor kan begynne tidligere med grøt. Synspunkter? Anyone??
cattis Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jenta mi er også født i uke 31 og vi begynte så smått med litt velling rundt 4 mnd alder (ikke korrigert) og ved 5 mnd spiste hun et grøtmåltid om dagen. Det har gått helt fint, vi fikk beskjed om å følge fødselsdato ikke termin med mat, men tror du bare må se ann hva som passer deres barn.
Guttemamma x 3 Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Har lest litt om det både i bøker (bl.a. Når barnet er født for tidlig av Saugstad) og på nettet og det ser ut som om stadig flere anbefaler å bruke korrigert alder ved innføring av fast føde. Vi startet så smått med smaksprøver da Lillemann var 5,5 mnd. korrigert.
Gjest Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Tulla kom 2 mnd fortidlig, vi begynte så forsiktig med grøt i 4 mnd alder men det funka ikke så prøvde igjenn i 6 mnd og da gikk alt bra.
blimbaby Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Gutten vår kom i uke 32 og begynte forsiktig med grøt rundt 4 mnd. Tok noen uker før han skjønte hvordan han skulle spise, men ved 6 mnd alder spiste han 3-4 måltider grøt/ middag for dag.. litt etter dagsformen hans. Han var mindre plaget med magen enn de to jeg har som ikke er premature! Nå har jeg prøvd litt brød, men han skjønner nok ikke helt hvordan han skal spise det for alt kommer ut ferdig tygd.. hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå