Gjest Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Vanskelig å beskrive egentlig. Kjennes ut som livmoren strammer seg og blir til en hard ball. Ikke vondt, men utrolig ubehagelig.
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 som om noen holder en støvsuger inn til huden din innenifra! hehe beste sammenligningen jeg kan komme på iallefall, kjennes litt som et lite sug.. og så blir magen hard, eller deler av magen. spørs hvilke muskler det er som trekker seg sammen. Det kan være en liten ball her eller der, eller det kan være hele magen som blir hard som stein.. og en kynner kan vare alt fra noen få sekunder til mange minutter!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 er i uke 26 jeg og tror ikke jeg har hatt en eneste kynner.... eller kan de ha vært så svake at jeg ikke kjenner det, eller kan det kjennes ut som noe annet.
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 alle har kynnere fra ca uke 13-14, men det er mange som ikke kjenner de, noen ikke i det hele tatt gjennom hele svangerskapet! De vet visst ikke hva det kommer av da. kanskje noen livmorer (eller heter det livmødre? haha) er mer ivrige enn andre? Jeg har hatt kynnere hver dag siden starten av 2.trim.
koglu Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har hatt mange kynnere siden uke 17/18. De fleste er bare ubehagelige, men noen er ganske vonde. Har rundt 15/20 HVER dag... Det er litt slitsomt... Legen sier det er litt for mange litt for tidlig. Men de gjør ingenting med det da.. Tror ikke det er noe farlig eller har noe å si...
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 hehe det har jeg ikke tenkt over livmorer eller livmødre hehe høres rart ut begge deler. jeg har kjent smerter eller slags stikkende smerter på sidene, men det har jeg funnet ut må være ligamentene som strekker på seg. og magen syns jeg er hard hele tiden, men det er jo fordi huden begynner å bli strekt ut. dessuten ligger småen på langs å sparker ut til sidene, ikke særlig behagelig det heller. skvetter skikkelig når h*n tar i, er vel ikke like mye muskler der som demper sparkene. men kanskje jeg har tolket kynnerne som spark fra lillen?
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 hehe, jeg trodde kynnerne var babyen som snudde på seg i starten jeg! Men som sagt er det ikke uvanlig å ikke kjenne noe til kynnerne heller. jeg har veldig ofte kynnere på siden av navlen, eller rett under. Snakket med jordmor om dette med kynnere, ettersom jeg går med kynnere stort sett hele dagen selv.. om jeg går i bakker, i trapper, på butikken eller sitter stille... men hun sa det bare var en bra ting. MEN, dersom du får såkalte regelmessige og veldig smertefulle kynnere kan det være rier, og det skal man passe seg for. Men så vondt jeg har hørt rier er, så tror jeg en ville merket det! Sånn stikking i siden er nok mer ligamentbånd ja. må strekkes de og. For en jobb denne kroppen gjør, altså!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Jeg våknet av det jeg tror var kynnere forrige natt. Gjorde sikkelig vondt. Var som om magen strakk seg. Snakket med flere erfarne damer neste dag som beroliget meg med at det var mest sannsynlig kynnere, og at jeg burde ringe lege om jeg fkkk det slikt ofte. Det skjedde ikke i natt, så kanskje det bare en test. Uansett veldig ubehagelig når mans skal sove. Kommer det igjen vil jeg skjekke med lege med en gang. Jeg er bare i uke 19, så det er jo nokså tidlig for slike smertefulle kynnere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå