mamme te snart 3 Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 eg er i uke 13 å har knall vondnt i bekkenet/hofta kan det virkeli vera bekkenløsning så tiligt? doktoren sa det kunne vera øveanstrengelse\stress,,,, men det går jo ikkje over... sist svangerskap fekk eg bekkenløsning i 4 mnd. men litt etter litt.. nå kom det kasta på meg... nåken som har gode aktiviteter som han hjelpa?
*RutIetutt* Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg begynte med bl så tidlig også - hadde det ikke sist svangerskap, så visste ikke hva det var som gjorde så vondt...ble konstantert bl i uke 15 da jeg var på kontroll.
susse Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hei på deg! Jeg fikk også påvist bekkenløsning da jeg var 13 uker på vei. Trodde virkelig ikke at det gikk ann å få det så tidlig men det gjør det vist. Er i dag 17+2. Jeg går til fysio to ganger i uken og har fått en del øvelser av henne. Har delvis fått tilrettelagt jobben slik at jeg kan jobbe en stund til framover. Ellers er det bare viktig å ta hensyn til smertene men det er også viktig å være i litt aktivitet. Klem
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Min BL ble forverret bare dager etter befruktningen, var faktisk en av symptomene på at jeg var gravid igjen... Så d går utmerket godt an desverre :/ Har fått henvisning til fysioterapi jeg, trener stabiliserende øvelser. Holder meg ellers unna det jeg kjenner provoserer. For meg er d å sykle, sitte lenge på vanlige stoler, gå på asfalt, m.m.
mamme te snart 3 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 ka me jobb? eg er kokk å det innebære å gå på harde sneingolv..som gjer atte det blir enda verre.. eg er nå sjukemeldt 100% men håpar på å atte det skal komma seg.. korleis får dåke til å få tilpassa jobben? tusen takk for svar!!
Caelyn Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Ettersom jeg har skjønt det, så har ALLE bekkenløsning når man blir gravide.. Hormonene løsner litt på bekkenet så det kan vokse fritt der.. Men noen får *plager* med bekkenet, da kaller man det bekkenløsnings-plager. Gjerne forkortet bekkenløsning. Så man kan få smerter i forbindelse med dette uansett hvor langt man er kommet. Mener hvertfall å ha lest dette flere steder. Så jeg tror alle har bekkenløsning fra dag 1, men bare noen får smerter pga det. Jeg har selv fått plager allerede ved uke 12. Er i uke 15 nå.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tror ikke d vil komme seg, før etter fødselen i hvertfall. Eller så trenger du behandling/trening som gjøre bekkenet ditt sterkere. Frem mot fødselen vil nok kroppen holde på sitt, og gjøre at bekkenet ditt forblir løst og ledig ja Jeg jobber kortere dager nå, veksler mye mellom å sitte og stå/gå, og hviler liggende når jeg kommer hjem. I tillegg trener jeg hos fysioterapeut, og litt annen trening når jeg greier d, og d hjelper. Men greier ikke full jobb nå, og kommer ikke til å satse på det før etter permisjonen nei Husk at jo mer du belaster, jo lengre tid vil d ta å komme seg igjen, ta vare på deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå