Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hei. Våknet i går med mensmurringer i magen. Nevnte det for jordmor da jeg var på kontroll, men hun sa ikke noe til det. Utover kvelden kom også ganske heftig spreng i brystene. I dag har jeg fremdeles mensmurringer i magen, brystspreng og "mensvondt" nederst i ryggen. Det er godt mulig dette ikke er "farlig", men er det ikke slik at rier er som mensmurringer??? Er 1. gangs, så jeg har ikke helt peiling. Noen som vet hva det kan være? Er det normalt? Er i uke 32.
OktoberMa-04 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har det samme nå, og hadde det også sist jeg var gravid. Dette var modningsrier som noen kaller det, eller sterke kynnere. Men om du føler det er der hele tiden eller kommer med kortere og kortere mellomrom så kan det jo også være rier, så du kan jo ringe føden og komme inn for en sjekk. Har en venninne som hadde konstant vondt og som ikke fikk komme inn på føden og da hun endelig dro hadde hun 9 cm åpning og fødte 1 time etterpå... Men hun var jo 1 uke over termin. Jeg fødte 3 uker før termin sist, og føler litt på meg at jeg kommer til å føde før denne gangen også. Men disse murringene/modningsriene gikk jeg med i 3 uker sist, og regner med at det kan skje denne gangen også... Vet ikke om det var til så mye hjelp, men det er hvertfall mulig å ringe føden om man er i tvil. Det er bedre å komme en gang for mye er min filosofi hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Takk for svar. Da er jeg vel ikke helt på feil spor selv. Det er ganske vondt og ganske konstant, men tenker at det er jo litt tidlig siden jeg er i uke 32. Jordmor bemerket at magen min var veldig stram i går. Hmmm....... ser an litt og ringer evnt føden. Det er ikke så lett når man ikke har vært gjennom dette før. Godt det finnes svar å få her inne :-) HI.
Januar 2010 <3 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg er også i uke 32. Jeg har hatt svake mens murringer ett par dager nå. Noen som har sagt til meg at dette er normalt, pga livmora gjør deg klar og babyens hode skal jo feste seg ved disse tider osv.... Har bare kjempesvake jeg...ikke vonde:( Men syntes det er litt ekkelt ja. Skal til lege om ei uke, Skal ta det opp med henne da:... Har du ringt føden?
MAMMA1 Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Helt feil av jordmor og ikke bry seg med det synes jeg.Du skal ringe føden med det samme, slik at du får komme inn til CTG. Jeg var selv på det i går, pga bekymring rundt lite liv. Jordmoren der sa man SKAL komme hvis man er bekymret, og hun sa man IKKE skal ha vonde kynnere eller murring i korsrygg.Da kan det være rier.Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Hei Jeg er også 32 uker på vei og har hatt ganske sterke mensmurringer denne uka..var inn på føden på mandag..de satte meg ikke på registrering..men sjekket livmorhalsen...den var lukket,og dermed var det vist ingen ting og bekymre seg med..fikk heller ingen svar når jeg nevnte at jeg har disse smertene... Men vet det er vanlig og ha mye kynnere uke 30-32 også skal det vist roe seg fra 33..leste det på ekspertsvar her en plass..
Januar 2010 <3 Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 jeg og, har lest på ekspertsvar at det er normalt. Men at en bør være obs om de kommer egelsmessige og ofte.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Bare en liten oppdatering fra HI her :-) Jeg fikk etterhvert store smerter i magen, med kramper tvers over nederst. Måtte på føden for sjekk. Heldigvis var alt i orden, men ble sykmeldt i to uker pga "falske rier". Som de sa, de ville ihvertfall ikke ha noe av at jeg fødte før uke 34, så jeg fikk streng beskjed om å ta det rolig fremover. Jeg er glad alt gikk bra, og glad jeg dro for å sjekke. Og igjen takk for gode råd fra dere her inne. Nå skal jeg roe ned og legge meg til på sofaen og bli der i to uker! :-)
*ks 75* Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Eg er i uke 32 og ble sent til sjekk av jormor på sykehuset i går de tok meg på alvår og tok masse prøver. Alt virket bra med jenta vår hadde 4 cm livmor hals (sier meg ingenting) og var lukket. Er man i tvil om ting er ok eller ikke er det bedre og ta en tur for mye. Eg ville ikke kunne tilgi meg selv vist eg oversåg tegn og noe gikk galt bare for at eg ikke skulle mase/bry folk... De er der for og hjelpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå