#HØYgravid# Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 I går var jeg i et godt humør, jeg tenkte at nå kan jeg endelig nyte det å være 100 % sykemeldt og slappe av og kose meg. Men i dag er jeg tilbake til det motsatte, er litt negativ igjen- trøtt og kjeder meg. Tror det er det å ikke bira på jobben mere, og det å få beskjed å ta det rolig som gjør det. Men lurer på om det er flere i samme situasjon her ? Og om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å unngå å få en slik dag som i dag - hvor jeg ikke spretter opp av sengen og gleder meg over livet. Jeg har selv noen tips, men mange kan jeg ikke gjøre lenger pga. bekkenløsning: Trene - men begrenset pga bekkenløsning... Turgåing - også noe jeg må begrense pga.det forverrer bekken lese en god bok - dette går jo :-) Treffe noen gode venniner til lunsj noen flere forslag ,..... Huff...ikke noe særlig å være i ro- og har 137 dager igjen:-( Litt syting for i dag....
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 er sykmeldt selv å sliter med depresjoner. så sier ja takk til forslag her jeg også. nå så sover jeg eller sitter på datan, hmm for et liv...har heldivis en del dyr å ta meg av jeg da, og det er kos. dyrene er glade uansett de bare de får litt mat å oppmerksomhet:-)
koglu Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Tror følelsen av å være så unyttig er det som gjør oss triste. Når man er hjemme fordi man ikke får til å jobbe grunnet smerter føler man seg så lite nyttig, og ofte får man jo ikke gjort stort i hjemmet heller av samme grunn. Selv jobber jeg to dager i uken, men de dagene jeg er hjemme blir jeg jo liggende mest rett ut da jeg er utslitt etter jobben dagene før. Kjenner det tærer VELDIG på humøret. Prøver jo å holde det oppe, men det er ikke så lett når man kun har sitt eget selskap. Jeg sier til deg som jeg prøver å si til meg selv.. Nyt graviditeten og ta det md ro slik kroppen sier. Det er ikke så ofte i livet man er i denne situasjonen, og det er det flotteste man gjør!! Ta vare på deg selv!! Du er med på et av livets største undere!!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 det er sant, vi er heldige som har denne muligheten til å sette liv til verden. er jo mange kvinner som sliter også. men samtidig er det presset fra alle rundt om at man skal være lykkelig å gravid, så er man egentlig bare lei å gruer for mors rollen....håper dere også er så heldige å ha en samboer/kjæreste som stiller opp å hjelper til, det er godt å ha noen som går igjennom det sammen med deg. hehe samboen min har begynt å få sympati vondt han hihi. også når jeg er svimmel så blir han svimmel også hehe stakkar.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg vet hvordan du har det, har selv en svangerskapsdepresjon, og sliter veldig hver dag. Føler meg kanskje litt pigg på morgenen, men så daler det ned så fort jeg får kledd meg og liksom er klar for dagen. Jeg er trøtt og lei, stor og tung og bare trist, trist hele tiden. Trodde jeg skulle glede meg til å få barn, men slik har det ikke blitt. Legen sier det er ganske normalt, og at man bare må ta tiden litt til hjelp. Jeg stnger meg nok litt inne, treffer nesten ikke folk om dagen og er veldig innesluttet. Håper det bedrer seg snart, lykke til til alle dere også.
Yoggy ; ) Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 hej... Jag går hemma i svangerskaps permisson, har termin 8aug. Jag prøver og ha struktur på dagen min, Att altid ha något som må gøres. Dagarna mina består i. Køra hæmta 2.5åring i barnehagen, ordna hemma, baka, trenar på helsestudio, går på kafe, sticker inom jobben innimellom, sticker inom mannens jobb, går/kører till biblioteket, sitter i solveggen og nyter sola, sitter foran datan, pussar opp några gamle møbler... Vissa dagar har kag mera ont i bekkenet en andra men prøver og undgå å bli liggandes, tycker selv att jag blir bedre av att bevege mig å komma ut från hemmet och tenke på annat..
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 tror nok det værste man kan gjøre er å bare ligge i senga eller holde seg inne. viktig å prøve å fokusere på de små tingene som gjør oss glade. som se på fuglene, snøsmelting, jeg har kaniner i et stort utebur og de koser seg i sola å leker. finne noe tråd å papir lage rare leker til kattene, da bli det liv ja. har mange gårder i nærheten med hester, tar med meg tegne blokka min å kakao eller snop. åsså nam sånne sjokolade påske egg har kommet, for ikke å snakke om sånne super sure bil dekk nam.
stima Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 hei du.. hadde det litt i starten jeg åsså, men hvis du ikke tar omega-3, burde du prøve det!! omega-3 er bra for alt og hjelper på trøtthet og depresjoner..Det hjalp meg!
#HØYgravid# Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2007 takk alle sammen Ser det er flere av oss ja, men likevel føler jeg meg så alene... Også katten min skal ha babyer om noen dager - så det blir også spennende med små kattepuser i hus, får vel dulle litt med henne også ja, hun er vel alene hun også Tenk katten er bare gravid 9 uker totalt, og vi må gå hele 9 mnd :-O Men ja, det er verdt hvert minutt!!! Tenk på mirakelet som kommer!
#HØYgravid# Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2007 det er vel rett, merker de dagene jeg vet hva jeg skal - har lagt planer ol. fungerer mye bedre enn andre
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 å kattunger kose kose!!!!! å jeg vil låne alle sammen når de kommer så søte da, å bare ruller rundt. syns bestandig det er spennende når dyre beibier kommer til verden så tillitsfulle å klønete liksom. da kan dere jo kose dere sammen, også har du også noen eller noe å holde på med. stakkar bare ikke pusen får fødselsdepresjoner da..hehe..:-)
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 kan tipse dere med bekkenløsning om styrketrening i vann! Svømming er også bra, men kan være godt å kråle, i stedenfor frosketak! Du får både trent, føler deg fresh etterpå, god samvittighet, du bedrer bekkenløsningsplagene, og du øker oksygennivået i blodet, som hjelper på depresjon/dårlig humør:)
#HØYgravid# Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2007 Ja, vanntrening er å anbefale. Går 2 ganger uken fast, og prøver å svømme en gang utenom dette i tillegg. Og føler meg topp etterpå. Men når det gjelder kråling sliter jeg litt, holder nemlig på å drikke hele bassenget, og føler jeg holder på å drukne.Litt flaut når andre trener...he he...men skal teste dette ut neste gang jeg kun skal svømme og ikke på styrke
JuliLinda Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Så godt å høre at det ikke er bare meg som har det sånn. Jeg synes jeg bare er småsur og sliter med å være blid og positiv. Det verste av alt er at jeg ikke har tenkt på dette som fødselsdepresjon, men kun som om dette er en ny merkelig personlighet jeg har fått....er det mulig... tanken har ikke slått meg før nå. Jeg jobber 100% stilling og er i og for seg frisk utenom endel kynnere. Har egentlig relatert mitt dårlige overskudd til at jeg jobber hver dag, og har begynt å lure på om jeg skulle høre med legen min om det var mulighet for å gå ned i 80% stilling. Tenkte kanskje jeg ville få mer overskudd da, men det spørs vel da.
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 vel, du kan kråle med bena og ta vanlige svømmetak med armene? Jeg er heller ikke så god på armtakene i kråling, nemlig. hehe og å svømme på ryggen da. da slipper du jo å svelge alt vannet;) Jeg har ikke lest hele rekka over her, men vær obs på at humørsvingninger i svangerskapet /etterpå, og svangerskapsdepresjon er to veldig forskjellige ting. Har en svigerinne som gikk gjennom en kraftig svangerskapsdepresjon, og det er noe av det verste jeg har vært borti.. hun hadde angstanfall og tvangstanker, og så ting som vi andre ikke så.. hun klarte ikke i perioder å holde i sitt eget barn og vi måtte sette kroker på dører og vinduer så hun kunne være sikker på at ingen kom inn og hun ikke kunne komme ut/hive baby ut etc. Dette er et normalt oppegående menneske, som desverre opplevde å bli veldig syk av nettopp svangerskapsdepresjon! Skal sies at hun er en veldig god mor som elsker barna sine over alt nå. Så slipper vi unna slikt skal vi være glade! Men humørtopper og daler er jo ikke noe uvanlig det heller.. særlig fordi kreftene strekker så lite til i forhold til hva de gjør normalt, så er det lett å føle seg nedfor og deppa. -men dette kan man jo, som du sier, gjøre noe med, bl.a med å trene, strukturere hverdagene sine, og sørge for sosial input etc! Godt svangerskap videre ønskes dere alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå