Mamman til Brage Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Og sånn pose de skal ligge i så de ikke skal klare å snu seg. Eller er det bare jeg som er en veldig uansvarlig mor?? Kan jo liksom ikke sikre seg mot alt uansett.
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 eeeh... hva er babysense? og sånn pose i senga det har vi ikke hatt bruk for til noen av jentene våre. Har en ubrukt en i skapet vi fikk i barselgave... de ligger jo og sovr i sengene sine - de snur seg jo av og til fra side til side i søvne, men det gjør jo alle - voksne som barn. så da er vi i hvert fall TO uansvarlige mødre her, mamman til brage
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har en sånn pose han sover i, men ikke Babysense.. Men vurderer om jeg skal kjøpe den.. Har tenkt så mye på krybbedød i det siste, at det sliter på natte søvnen..
Møøø Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Du er slettes ingen dårlig og uansvarlig mor om du ikke har dette! Man bestemmer jo sjøl hva man vil ha av baby-utstyr! Vi har babysense, kjøpte da vi fikk vår første baby for 3 år siden. Hadde ikke hørt om dette før et vennepar av oss fortalte om babysense. De hadde blitt vekt av alarmen og gutten hadde da ikke pusta når de kom inn på rommet hans. De rista i han og fikk liv i han igjen. Vet jo ikke om det hadde gått galt eller ikke uten babysensen, men syns selv det er en ekstra trygghet når vi har babysensen. Sover litt bedre da... Og jeg er ingen hysterisk mamma... Når det gjelder babysafe, sånn sovepose, så har vi også det, men det er bare så snuppa ikke skal sparke av seg dyna om natta, vi binder henne ikke fast, men den funker supert så hun ikke sparker av seg dyna og blir kald ;o) Man kan slettes ikke sikre seg mot alt, dette er ting som kanskje først og fremst gjør mamma'n og pappa'n roligere ;o)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Har hverken babysafe eller Babysense... Og mener vel egentlig at det har jeg ikke bruk for heller... Men jeg er ikke av det slaget som bekymrer meg nevneverdig for ting, jeg tror kanskje jeg bekymrer meg litt lite egentlig!
Bambino&brødrene Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg hadde ikke fått sove uten babysense, men det har vel kanskje sammenheng med at jeg nå som "gammel" mor på 32 år bekymrer meg unødig mye over alt som kan være potensielt farlig for lilleprinsen. Da jeg fikk de store guttene da jeg var 19 og 21 år var det ALDRI i mine tanker at babyen kunne dø i krybbedød. Det skjedde liksom ikke med oss, det. Akkurat som at det var "ufarlig" for meg å røyke i tenårene, jeg var jo imun mot kreft da. Nå kunne jeg aldri i livet tent meg en sigarett. Jeg hadde følt kreften komme for hvert trekk av røyken...grøss...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Ingen av delene! Den babysensen tror jeg bare hadde gjort meg enda mer hysterisk enn det jeg er.. Krybbedød er heldigvis veldig sjeldent.. Er redd for det selvfølgelig, men var redd for abort, dødfødsel, nå krybbedød og det kommer bare til å fortsette når babyen blir større. Og han ligger i senga ved siden av meg, så våkner med jevne mellomrom og kjenner på han. Men skjønner at de som har den synes det er lurt da, hadde sikkert kjøpt den hvis jeg hadde råd
Beibi82 Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Har ingen av delene jeg heller, men vurderer å kjøpe pose når tulla begynner å sparke av seg dynen.
Bambino&brødrene Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Jeg var hysterisk og sov ikke før den kom i hus. Etter det har jeg roet meg veldig. Var så klart redd for abort, dødfødsel ol, men det hadde nok vært mye værre om gullet skulle dø nå som jeg kjenner han så godt og elsker han så høyt. Jeg kommer til å bruke den til han har passert året, minst. Ja, den er dyr, men hvis man tenker på hva det koster å bruke den pr dag i et års tid så er det jaggu ikke mange kronene. Heller det enn mange andre unyttige babyting. Men det er klart; jeg misunner alle dere som klarer å være litt mer avslappet, som jeg selv var en gang i tiden.
Mamma+♥♥♥♥jenter Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Fikk sånn pose til jul, men har ikke begynt å bruke den enda!
morra di Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 Hm...nei...visste ikke hva det var før nå, jeg.
Karoline's*mamma Skrevet 8. mars 2007 #16 Skrevet 8. mars 2007 Vi har babysafe, men vi festa de ikkje. Har den på slik at ho ikkje skal fryse, når ho har sparka av seg dyna. For meg blir det for voldsomt å feste babyen fast i senga, men det er jo meg.. Så eg ser nok ikkje på deg som uansvarlig, maman til Brage.
nmcx Skrevet 8. mars 2007 #17 Skrevet 8. mars 2007 Vi bruker babygro som er en slags sovepose, men det er mest saa han ikke skal sparke av dynen + han kan jo selfogelig ikke forville seg under saa det er jo en trygghet, har ikke babysense, men krybbedod foreningen i england anbefaler ikke det, og sa jeg ikke burde kjope det naar jeg ringte og spurte. De sa at de ikke alltid virker naar babyen ikke puster eller alarmen gaar ofte og ville bare urolige oss - saa kjopte ikke det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå