Gå til innhold

Vektøkning ... hva er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttemor er 8 uker, og har gått opp 110g på ei uke. Er det mye, lite eller gjennomsnittlig? Hun var 4845 ved fødsel, gikk ned til 4350 før melka kom, og nå er hun blitt 5880g. Hun har strekt seg fra 54 til 61cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er helt normal oppgang. Vi slet en del i starten med å få lillemannen opp i vekt, og da sa HS at han helst måtte opp mellom 150 og 200 gram i uka.

Skrevet

oj såpass ja... da ligger jenta mi litt under... men samtidig - når hun var så svær da hun ble født så er det kanskje bra hun stagnerer litt i vekst, hvis ikke sitter jeg med en konfirmant på fanget om et par måneder :/

Skrevet

Jeg har tenkt det samme som deg. Lillegutt var nesten 5 kg da han ble født, og la på seg 500 g i uken de to første ukene, så 300 g, og deretter bare 150 g. Nå har jeg ikke veid han på en stund, men eg ganske sikker på at det har stagnert litt. Så lenge hun er førnøyd og har normale tisse og bæsje-bleier så får hun helt sikkert nok mat.

Skrevet

Er ikke det ganske fin vektøkning, da? Mener å huske at 100-150g i uka er normalt. Hu her har da strekt seg fra 50-59 cm på 7 uker..... Åpnt hus på helsestasjonen dag mellom 14-15, så jeg lurer på om jeg skal ta en tur og veie. Har en mistanke om at hu har lagt på seg ganske mye på 2 uker....

Skrevet

Oi! Jeg fikk høre at det var normalt at de la på seg rundt 250-350 i uka vi. Vi veide da han var 3 uker og da hadde han lagt på seg ca 311 g uka/ 45g om dagen siden sist veiing. Er spent på kontrollen i neste uke. Vanskelig å vite når de sier så forskjellig. Stol på din helsesøster, min var liten når han kom så det kan jo være at han har mye å ta igjen.

Skrevet

Var bare 1 uke siden sist- og 300g, så jeg hadde nok rett i mistanken om kraftig vektøkning, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...