Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hvor lenge kan jeg holde melkeproduksjonen oppe ved bare å pumpe?? Ungen min nekter å ta puppen! skal fortsette å lure han til puppen men det ser dårlig ut... og siden han ikke får nok mat på dagen(gir han ikke flaske, da dette førte til puppenekt) tar han igjen det tapte på natta! Ammet altså hver time i natt fra kl 23-06! Begynner å bli passe sliten.... han er forresten 5,5 mnd og får 2 måltider grøt på dagen...
så var vi 4 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg hadde pumpet i 8 mnd når melka begynte å forsvinne, men det var mer pga omstendighetene enn pga pumpinga, så du kan holde det gående ganske lenge
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Såpass??!! Wow, det var da ikke dårlig;) Og ungen din hadde da nok med det du pumpet ut eller ga du litt mme i tillegg?? Åssen pumpe brukte du??
så var vi 4 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg full"amma" han til han var rundt 6 mnd (fikk smake på mat men ikke mer enn det). Første gang jeg ga han mme var han 8 mnd, og da var det midt i livsendringer så hadde ikke overskudd til å pumpe meg for fullt lenger. Bruker avent sin manuelle pumpe.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Må si du er flink! Og du ammet han aldri ordentlig? Får jeg lov å spørre hvor han ikke tok puppen?
så var vi 4 Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 nei aldri amma ordentlig. vi prøvde i begynnelsen men han tok aldri ordentlig tak. i tillegg var han veldig utslitt etter fødselen og jeg også. Vi fikk til amminga i noen dager på sykehuset helt til jeg fikk blodoverføring og da ble det så mye melk at det spruta så ungen ikke ville ta puppen, og når han endelig tok den brukte vi gjerne 40 minutt på å feste han på og så sugde han til det begynte å renne for mye og slapp for så å slite i 40 minutt til for å få han til å suge. Til slutt ga jeg opp og begynte å pumpe meg i stedet. Det passet for oss begge hehe ser nå at det ble veldig rotete skrevet
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Ja, det hørtes slitsomt ut... men hvis en klarer og holde produksjonen oppe ved å pumpe så gjør jeg kanskje det.. ammingen har aldri vært ordentlig kos her i huset men han elsker flaska! takk for at du gadd å svare:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå