groma80 Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Gullet mitt er blitt så rød/sår på stumpen sin. eller det vil si mest på de ytre kjønnsleppene. Og på kort tid har det begynt å piple ut veske. Noen som har erfaring og vet hva som hjelper på veskende sår? Sink går jo ikke, den fester seg jo ikke til huden der.. Vi skifter bleie ofte og lufttørker lenge. Noen som vet hva det kan komme av også? Kan det være mat hun har spist? Slik at avf. blir stram? Eller er bare hudtypen skjør kansje? Uff, jeg er førstegangs, og syns ikke det er så lett å vite hva man skal bruke.. Takk viss noen vil hjelpe meg!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Øsepuspasta på apotek. Den er tykkere enn zink og 100% avstøtende. Eneste som hjalp her + masse lufting.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Det kan skyldes så mangt så det kan jeg ikke svare på. Men anbefaler inotyolsalve fra apoteket, den er veldig god og fester selv om det væsker. Krystallfiolett kan brukes, men er nok ikke like god, siden det ikke blir noe beskyttelse utenpå huden. Hmmm, her i huset har vi i grunn vært gjennom det meste som finnes,men bruker sink når hun ikke er sår og inotyol når hun er det, det funker hos oss...
aprilspøk Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Kanskje er det tenner på gang? Hvis ikke ville jeg prøvd å bytte bleie-merke. Det med lufttørking er kjempeviktig! Jeg synes ikke sink er noe bra i det hele tatt. Vi bruker seba-med spesialkrem mot sår hud, og er kjempefornøyd med denne. Ellers er pudder eller talkum effektivt for å holde huden tørr og lindre sårhet. I gamle dager brukte de potetmel, og dette er kjempebra mot såre stumper. Lykke til da!
groma80 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 joda, vi har inotyol, men det står at det ikke skal brukes i åpne sår.. så da har jeg ikke turt å ha på det..
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Prøv A-derma Dermalibour.(tube med lyseblå skrift). Den er for irritert og sensitiv hud. Den er kjempegod! Spør om råd på apoteket.
groma80 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2007 takk for svar:o) Noen flere synspunkter kansje? Og er det noen som vet hvilke bleietyper som er minst tette?
noje Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Hadde samme problemet. Snakket med helsesøster. Når det ikke gikk vekk med zink så var det ofte en slags sopp. Da virker krystallfiolett eller vanlig canesten-salve. Vi prøvde det siste og det ble helt borte på et par dager. Det er nå verdt et forsøk. Jeg skiftet vaskeservietter også, har ikke vært sår etter at vi kvittet oss med natusan-vaskeserviettene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå