Gå til innhold

Til dere som har barn med krupp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår hadde det for en uke siden. Han er fortsatt syk men har ikke krupp nå, den varte bare 2 dager. Er det stor sjanse for at den kommer tilbake denne sykdoms perioden? Har deres barn hatt krupp ofte? Synns det var en ganske skremmendes opplevelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror det er veldig forskjellig hvor ofte og sterkt anfallene kommer. Min elsdste har et anfall hver vår og et hver høst - men de er veldig milde - og vi har bare trengt å gå ut med han to ganger. Yngstemann ser ut til å ha det også, og ja, det er skremmende når de små får det!!

Min yngste er fortsatt forkjølet og hoster (vanlig hoste)etter anfallet, men tror ikke det kommer tilbake. Du lærer etterhvert å se på været når anfallet kommer. Faktisk! :-) Så nå sier jeg alltid, i kveld tror jeg det blir krupp, og så kommer hosten. Den er stygg å høre på, men som regel varer det bare natten over hos eldstemann. Men som sagt, han er jo veldig mildt rammet!

Ikke artig, det skjønner jeg - det eneste du kan gjøre er å være godt forberedt - lær deg hva du skal gjøre - og håpe du aldri får bruk for det!!

Skrevet

Gutten vår hadde det litt sterkere. Han slet veldigt med pusten. Ble sendt inn på sykehuset i ambulanse der han fikk oksygen og maske med krupp medisin. Men den hadde ikke den store efekten så han fikk kortison medisin. Og den hadde svært god efekt. Heldig gutten din som har det mildt=) Og tusen takk for svaret..

Skrevet

Huff, ja da skjønner jeg godt du er urolig!! Håper det blir mildere med årene for han også, og at du får medisin hjemme sånn at du kan hjelpe han før det kommer så langt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...