Gå til innhold

Dere som gir 2-3 måltider om natten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også når babyen er over 6 mnd og slikt, jeg hadde blitt gal jeg. Trenger de virkelig så mye mat??? Skjønner jo det er mange her som gir såpass mange måltider det har jeg jo lest. Men det jeg lurer på er om dere som gir fast føde mener at babyen deres trenger så mange melke måltider på natta? Min baby er ikke fullt så gammel men h¤n sover fra 21.30 til 03.30 ca får litt mat ca 140 ml mme. Så sover han 2-3 timer til også mat igjen. Og jeg gir ingen faste måltider for h¤n er ikke så gammel enda. Når han har så lange intervaller først på natten kan jeg ikke da prøve å strekke det til 8 timer først. Og nei jeg skal ikke tvinge han, men føler han er klar for det.. Noen som har gjort det og har noen tips til en fesk mor som ikke vet så altfor mye????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er forskjellige, noen ser ut til å trives med å amme flere ganger pr natt selv om barnet er både 4,5, 6 eller 7 måneder gammelt. Slik jeg ser det må alle gjøre hva de synes er best for seg og sitt barn.

Personlig har jeg hatt barn som har sovet natten igjennom fra de var seks uker gamle, og den ene som ikke har gjort det nattavvente jeg når han var fire måneder gammel cirka og jeg visste at han fikk i seg nok mat.

Skrevet

Forresten: Jeg har ingen erfaring med mme og små babyer, men synes å ha hørt at de som kun får mme sover flere timer i strekk (gjennomsnittlig - det finnes alltid unntak...) raskere enn dem som kun for mm.

Lykke til!

Skrevet

Hvordan nattavente du ved 4 mnd alder? Tenkte vi også skulle det for da tenker jeg vi begynner med grøt. Også skal h¤n inn på eget ro for h¤an er så var for lyder og lys( jeg leser gjerne på senga) H¤n sover egentlig masse masse i løpet av dagen. Kanskje h¤n er våken 6 timer eller noe sånt....

Skrevet

Jeg hadde prøvd å begynne med nattavvenning nå vist jeg var deg.

Trenger ikke mat om natten så lenge de får i seg nok i løpet av dagen.

Det er bare vanen nå.

Mme metter nok bedre enn mm ja

, da ville jeg vist jeg gav mm gitt litt erstatning før jeg la babyen min.

Men det er meg da, liker å sove :-) tjihii

Skrevet

Jeg ammer 2 ganger om natta, hun er 7 mnd. Vi skal nattavvenne når hun er oppe i 4 faste måltider pr dag, da bør hun ikke ha behov for nattmat lengre. Hun skal heller få vann når hun våkner om natta. Hefter meg ikke å stå opp to ganger om natta for å amme, egentlig.. er så vant med det. :o)

Skrevet

Tenker at h¤n spiser jo bare 1 måltid om natten og det er jo ikke all verdens så derfor tenker jeg på å avenne h¤n med det. Pga en sykdom så er det ganske slit for meg å stå opp, jeg ammer ikke gir bare mme og har verdens beste mann som står opp med h¤n ganske ofte når jeg trenger det. Hadde h¤n spist hver 2-3 time hadde jeg ikke tenkt på å avenne h¤n i det hele tatt. Men det er som enegica sier jeg tror det er litt vane å våkne for det er alltid kl 03.00 eller 03.30. SÅ jeg tror jeg kommer til å prøve smokken inatt og se om det funker... H¤n sover en del på dagen kan det ha noe å si for at h¤n sover så dårlig etter mat mon tro??? Lar h¤n sove som h¤n vil egentlig, vil ikke vekke h¤n. Jeg håper jo h¤n vil sove natten gjennom snart det hadde vært godt for både h¤n og meg...

Skrevet

Hun mi sover godt både natt og dag, tar 6 t i løpet av dagen, det er jo bra.

Søvn avler søvn.. :-)

Lykke til

Forresten så begynte jeg avvenningen med å gi mindre og mindre mat i løpet av natten, tok henne ikke opp, matet henne mens hun lå

i sengen, så det ble liksom ikke kos.

I løpet av 1 uke var det i boks.

Skrevet

Oki takk for tips. Jeg skal begynne å gi h¤n mat i sengen. Regner med at du tar opp snuppa di for å rape bare da?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...