Reem Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Er rimelig ny her inne og ville bare fortelle litt om min erfaring. Jeg er 21 år og er lykkelig gift med min mann,og vi har ei lita datter på 3 mnd. Vi har vært sammen i snart tre år(har bodd i Norge),men når jeg ble gravid begynte vi å tenke på om vi skulle flytte til min manns hjemland. Han er palestiner,fra Jerusalem og muslim. Vi veide både positive og negative sider ved å flytte ned hit. Min mann har bodd i Norge i over 10 år og kjenner den norske kulturen godt. Ettersom jeg ikke har så mange nære venner og stor familie tenkte jeg at det ville være bra for våre barn og bo her hvor vi har en stor familie nært rundt oss. Så vi flyttet.4 måneder før jeg skulle føde. Fødte her på Al Hilal kvinnesykehus,og hadde en fantastisk fødsel. Vi er nå bosatt her,og vi trives godt begge to,selv om jeg må innrømme det er litt spesielt og være helt ny i et land som er såpass omdiskutert,med konflikter og urettferdighet. Min mann har forandret seg veldig siden vi flyttet.Han er mer rolig,og bryr seg mere,han er mer positiv og ser lyst på livet.Hans familie er like god som min så jeg har vært heldig. Jeg er mye hjemme da jeg hverken jobber eller studerer. Hadde en fulltidsjobb før vi dro hit,men nå nyter jeg å være hjemme med vår lille.Min mann ønsker at jeg kan få meg en liten jobb,eller om jeg vil så kan jeg begynne å studere. Ville bare dele min opplevelse med dere da jeg ser det er flere som vil flytte til sin manns hjemland. Selv om jeg ble advart fra alle kanter og folk, før vi dro,tror jeg på at man skal ta noen sjanser her i livet,og ikke se alt med det negative øyet. Ja det er sant at vi har alle goder i Norge,og det er lett å tjene gode penger. Men jeg har vært heldig og få en god mann som kun vil meg det beste,og vi har fått en liten hjerteknuser. Så lenge man klarer å lære seg litt av språket så man ikke blir så ensom, kommer man på en god vei. Så lykke til,alle dere der ute. Forresten jeg ønsker meg gjerne noen mailvenner,så hvis du har skrivekløe er min email: [email protected]
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Hei og velkommen hit! Så koselig å høre at det har gått bra for dere! Sant det at man skal ta noen sjanser om magefølelsen er bra! Jeg dro også til min manns hjemland etter vi hadde vært sammen bare 5mnd, og det er jeg gla for. Jeg lært å kjenne kulturen og familien hans Var der bare 3 1/2 mnd, men reiste flere ganger i løpet av året som kom siden han måtte være igjen der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå