Gå til innhold

Bør jeg gå til legen igjen? (3mnd og syk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3mnd begynte med feber (opp mot 39) og forkjølelse søndag kveld. Mandagen var hun veldig slapp og spiste lite. Ringte legen og de ville ha henne til kontroll. Men det var sprengfullt, så jeg måtte komme på legevakten om kvelden. Har snakket med andre og vet at det har vært slik hele uken.

Hun hadde mye surkling i brystet, så legen trodde først det var lungebetennelse. Men crp var fin. Fikk derfor beskjed om å gi paracet og rinox + saltvann. Dette hjalp og i går var feberen borte. Men i dag var feberen 39,2 da hun våknet og veldig tett. Kommer en del gul/grønn snørr og hoster en del. Det ene øyet var også gult og klistret. Tenkte med en gang at dette er slikt en må få dråper mot, men etter at jeg vasket det bort har det ikke kommet mer. (2 timer siden). Får en feber i forbindelse med dette? Er det vanlig at feberen svinger?

Er så i tvil om jeg bør ringe legen. Liker ikke at hun er så slapp, men føler det er dumt å gå på legevakten når jeg var der mandag. Vet at jeg neppe får time nå uansett, og må derfor på legevakten i kveld. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ringe legen bare for å høre hva de mener!

Lag saltvann til øyet, det hjelper. Trulta mi har vært mye syk og det er ikke morsomt. Ringt en del til legen, blir litt beroliget. Man skal jo se ann almenntilstanden og få i nok væske! Det er vel normalt at feberen svinger en del, kle av henne hvis hun el veldig varm.

God bedring!

Skrevet

Takk for svar! Ser hvordan hun er når hun våkner. Ringer nok om hun er veldig slapp.

Saltvann til øyet? Vil ikke det svi? Skal det helles på eller strykes på med klut? Hvor mye salt skal du ha i vannet?

Skrevet

Det svir ikke, har brukte til meg selv og begge jentene, både til øyne og nese.

Kok opp en liter vann og en teskje salt (event 1/2 l vann og 1/2 ts salt). Kan dryppes eller strykes på med en myk klut. Ytterst av øyet og inn mot nesa.

Skrevet

Da skal jeg teste det når hun våkner!

Skrevet

.. eller du kan kjøpe saltvanns- dråper på apoteket. De er kjempefine. Hadde samme problem med min lille som hadde mye puss i øyet fra han var 1 mnd til han var 4. Legen sa det var helt vanlig og mange barn hadde det til de var opp mot ett år. Du må bare dryppe øynene flere ganger om dagen og alltid bruke ren klut. Du kan og kjøpe noe som heter mesoft på apoteket. Det er sånne engangskompress som ikke loer som er fin til å tørke øynene med. God håndhygiene er og veldig viktig. Øyekatarr smitter lett. Iforhold til at bebisen din er syk med feber, og er slapp, ville jeg tatt kontakt med legen igjen. Bedre en gang for mye... God bedring

Skrevet

Drypp morsmelk i øyet hennes . Da ble gutten min kvitt øyekatarr da han var liten bebis

Skrevet

Dra til legevakta!!! Heller en gang for mye enn en for lite. Les innlegget til Ellie83...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...