Nåharjegto!:) Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 For en drøy uke siden ble junior introdusert for grøt, et par t-skjeer. Nå har vi i en uke forsøkt å få i han mer, men nei. Han er ikke veldig begeistret for grøt. Har prøvd maisgrøt, ris/hvetegrøt, med og uten fruktmos, tynn grøt....han vil ikke ha. Etter en t-skje er det nok. Kan jeg håpe på at dette vil gå seg til? Tips til andre måltider jeg kan gi han istedet? (Han er 4 1/ 2 mnd.) Fått tips om å begynne med grøt siden han har begynt å våkne ofte for mat om natten, og er blitt så urolig på dagen. Trodde det var økedøgn, men nå har det vart i flere uker.
Stjerne37 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Du kan mose en banan og mango sammen og gi det sammen med grøten,liker han frukten så narrer du ham litt,med frukt ytterst på skjea og grøt innerst,funket her hvertfall,han fikk i seg begge deler så da vennet han seg til grøt.
2julibarn Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Vi hadde det sånn selv. Havre m banan/aprikos gikk bedre her, men den er jo fra 6 mnd. Men det varte ikke så lenge før hun ikke ville ha den heller. Her er det middagsglass som gjelder!!! Snuppa begynte m glasset fra Nestle som er fra 4 mnd m potet, gullerot mm. Hun har hele tiden likt middag bedre enn grøt.
ScaryMama Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Nikolai likte absolutt ikke grøt til å begynne med. Jeg lurte det i han ved å ta masse pæremos over grøten. Så har jeg gradvis minket mengde med pærer på skjeen til han nå spiser bare grøten og frukten får han til dessert. Jeg blander litt malt i grøten for å søte den litt og det har kanskje også hjulpet. Grøten han har begynt å spise er holle hirsegrøt.
Nåharjegto!:) Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 Takk for tips..da skal jeg ikke gi opp enda. Blir fruktmos ytterst på skjea i kveld! Vat dere forresten hvilken matkjede som har best utvalg i grøt? Har kun funnet maisgrøt og ris/hvetegrøt.
ScaryMama Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 I matbutikker finner vel man ikke noe annet enn det. Jeg har kjøpt hirsegrøt på helsekosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå