Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 og det gikk forsåvidt bra.. det var endell grining første gangen, men det gikk nå over etter et par timer.. problemet var heller at når jeg tok h'n opp, så la h'n seg til på skulderen og kunne sove der.. med en gang jeg prøvde å legge h'n i senga, våknet h'n til med et vræl. så sånn holdt vi på i to omganger på 2/3 timer.... siste gangen ble klokka kvart over fem, da ga jeg h'n pupp.... så fikk vi hvertfall sove litt før vi sto opp..... - hva sier dere, ok at jeg ga når kl ble kvart over fem? jeg ga jo på en måte etter da, siden vi hadde holdt på noen timer... selv om det var ikke puppen h'n skrek etter, det var det å legge seg i senga... -og det med legginga.......? -og tror dere h'n sove lenger i natt?
boblulf Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hei! Synes du er flink eg! Eg hadde det litt på same måte som deg, med at han sovna på skuldra mi og vakna når eg la han ned. Så eg fann ut at det beste var å ikkje ta han opp i det heile. Det blei grining, men eg var der og satt ved senga hans og trøsta han. Eg må sei at eg og ga han på morgonen til å byrje med for å få sove det er kanskje ikkje heilt lurt, men litt av grunnen til at dei vakner er jo at dei er svoltne og når h*n blir vant til ikkje å få mat før fem så vil det jo bli mindre vakning. Ver berre obs på at det så kan verke som om h*n får miljen sin berre han skrik lenge nok. Han søv heilt sikkert betre i natt! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 min venn i nøden :-D ja det er jo en evig rundgang det med å ta ham opp og legge ham ned... men det blir jo heller ikke bedre av at han bare blir i senga heller, han setter seg opp/ reiser seg og slik klarer han ikke å sovne... vanskelig å holde ham liggende også... skriker så mye at evt trøsting ikke kommer frem! stryke ham på panne etc nytter heller ikke, for han fekter jo sånn med armene! hihi, jeg må vist bare gjøre ting vanskelig... peeeesssiiiiimiiiiisssst jeg er en peeesssiiiimmmiiiist jeg vet det går dårlig til sist..... jajaja jeg har iallefall Begynt på nattavvenninga!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 yessss... natt nr 2 ble faktisk bedre! nesten ikke noe grining etter pupp, prøvde seg,men skjønte at han ikke fikk.... han våknet litt ofte da, men var ikke så vanskelig å legge igjen som igår. våknet rundt klokken 5, da fikk han mat... hadde ikke lyst å stå så lenge og få ham til å sove igjen, da hadde det bare blitt "stå opp tid" når vi la oss igjen... burde jeg ventet?? da er det bare til å glede seg til i natt da.. ***Sove hele natten** hehe, nei deet skjer vel ikke helt enda :-D
Retro-mamma Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Helsesøsteren min (he he - jeg begynner visst alle innlegg slik...) sier at det er morgen kl 5. Så da er det lov å gi pupp. En laaaaaaang stund (flere måneder) våknet jenta mi med et brak kl 0230 - hylte og skrek - men jeg ga henne aldri pupp før kl 5, kun vann. Og NÅ har hun begynt å sove til 5 uten oppvåkning. Men jeg er egentlig ikke så fan av å tvinge de små innpå rutiner for tidlig, så jeg tror ikke jeg kommer til å jobbe så hardt med nattavvenning med neste unge. De innretter seg jo etterhvert som tiden går uansett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå