Gå til innhold

Har han vondt? Isåfall, er det noe jeg spiser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om kvelden, spesielt, er lillemann urolig og klager seg mye, men han gråter ikke. Han vil ikke ligge i ro. Også kommer det en god del promp og litt rap. Har han luftsmerter?

Er det noe jeg spiser? Jeg drikker sjelden kaffe, drikker ikke melk, spiser ikke sjokolade eller løk eller kål. Jeg spiser produkter som inneholder melk, riktignok ikke mye, men feks brunost. Det spiser jeg hver dag.

Er det mest sannsynelig at luftsmerter kommer av mat som mor spiser? Eller kan baby få luftsmerter uavhengig av mors kosthold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan få luftsmerter uavhengig av mors kost. men hvis det er mors kost så holder det at mor spiser bare bittelitt av hva det enn er han reagerer på. Er brunostskiver kan være mer enn nok....

ta en tur på HS så får du visst litt øvelser som kan hjelpe ham med å kvitte seg med luften og få en liste over ting som du kanskje kan teste ut om han reagerer på.

Lykke til !

Skrevet

Har selv et barn på 3,5 mnd med kolikk. Hun er svært urolig om kvelden. Jeg har ikke funnet noen sammenheng mellom hva jeg spiser og hvor mye hun gråter. Men hun svelger mye luft når hun spiser, leste i spedbarnsboken at dette var den mest vanlige årsaken til vondt i magen. Viktig å rape. Det virker som om barnet ditt har luft. Prøv minifom, dråper som kjøpes på apoteket. Gjør at luften passerer lettere i tarmen. Har ikke virket hos oss, men har hørt mange som har god erfaring med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...