Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg oppdaget igår at han hadde et brannsår på lillefingeren. For å være ærlig kan jeg ikke forstå når han fikk det. Han har ikke skreket og jeg har ikke sett noen ting Det eneste han kan ha vært borti er vedovnen. Hva gjør jeg nå da? Hva skal jeg behandle det med? Må jeg til legen med han?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Om han ikke har reagert så er det bare å la det gå sin gang.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Å ja? Nei, ikke reagert i det hele tatt. Men blir det arr der nå da?
St. Hans Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Første, annen eller tredjegrads forbrenning? Hvor stort? Jenta mi fikk tredjegradsforbrenning på underarmen da hun var rundt året. Ca 0,5*1,5 cm. Hun fikk det av å lene seg mot varmtvannsrøret på badekaret, og jeg skjønte ikke hvorfor hun hylte, jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være så varmt. Jeg vasket det hver dag og plastret i begynnelsen. Det tok flere måneder før merket var helt usynlig. Jeg gikk ikke til legen med det.
Monstermamma Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Hvis han ikke gir uttrykk for at d er vondt er det nok ingenting å bry seg med! Ellers har vi alltid Aloe Vera i skapet til slike tilfeller (samt myggstikk, brennesle, solforbrenning etc)
Retro-mamma Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Jeg hadde gått til legen. De kan legge på noe som heter Flamacin - som er betennelseshemmende og har antibiotika i seg. Det er brannsårsalve. Fingre skal man være nøye med - nerver kan skades. Jenta mi brant seg på fingrene på en panelovn - vi ble beordret til legevakten hver dag i 2 uker for å skifte bandasje og legge på steril krem. Selv etter at fingrene så bedre ut, fortsatte legene å behandle det sterilt.
Lisbeat Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Jenta mi har brannsår mellom tommelen og pekefingeren.Hun brente seg på en radiator-ovn. Jeg så at hun var borti den, men hun skrek ikke til. Vi var til legen med forkjølelse og viste legen såret i samme slengen. Han sa at vi måtte kjøpe fysiologisk saltvann og skylle såret med. Etter skyllinga skulle vi smøre på Bacimycin (salve). Vi har gjort dette i 4 dager nå og såret har blitt betraktelig bedre. Vi var på kontroll 2 dager etter første gang hos legen og han sa at det var blitt bedre. Vi skal på ny kontroll i neste uke, så dette blir godt fulgt opp. Jeg er i grunnen overraska over at de følger opp så mye, men det er jo til det beste for jenta vår.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 H.I her... Jeg har ikke vært til legen med det. Vurderte det igår, men idag så det meget bedre ut. Jeg var selv til lege da og spurte om det. Han sa at så lenge det var tørt osv skulle jeg ikke gjøre noe som helst med det. Ble litt usikker igjen når jeg leser om dere som har behandlet det gjennom lege, men kanskje det var verre enn dette da. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå