babygutt jan07&??nov10 Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har noen svigerforeldre som røyker uutholdelig mye. Det er ikke bare litt det er snakk om - det er faktisk slik at når man kommer inn i huset ligger røyken tett i hele huset. Jeg røyket litt selv før jeg ble gravid, men aldri inne og helst bare på fest - røyker ikke nå lenger. Jeg selv blir dårlig av å komme inn der - tør i halsen og kvalm. Babyen vår er knapt to mnd og jeg har spurt samboeren min om ikke han kan være så snill å be foreldrene sine om å røyke ute når babyen vår er på besøk hos dem, og lufte godt før han kommer... Samboeren min sier at moren hans alltid røyker ute, og at hun lufter godt før babyen kommer. Men svigerfar røyker under viften på kjøkkenet - kjøkkenet og stuen er i åpen løsning. Jeg synes ikke dette er ok... Og når babyen vår har vært der stinker det røyk av ham og han er helt rød rundt øynene (har lagt merke til dette de tre-fire gangene han har vært der). Har ikke lyst å mase mer på kjæresten min om dette - vet at han synes det er vanskelig. Er det helt feil hvis jeg sier fra til dem at jeg hadde satt pris på om de røyker ute begge to når de har babyen på besøk... Har ikke noe lyst at han skal være der hvis det er mye røyk der, men det blir helt feil det og - må jo få være der på besøk også... Synes dette er et skikkelig vanskelig dilemma - føler ikke at jeg kjenner svigerforeldrene mine SÅ godt, og spesietl ikket svigerfar (han er litt vanskelig å bli kjent med - kan bli litt fort sur)... Huff - er det noen som har noen tips til meg , er jeg veldig irrasjonell??
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 klart du kan. jeg sa til samboern at hvis han ikke sa fra om at huset skulle være luftet ut og de skulle røyke ute,nektet jeg å ta med ungen på besøk.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 sier fra til både venner og familie om at de ikke fr røyke i det rommet barnet mitt oppholder seg i og jeg røyker selv. kjøkken med lukket dør er greit men ikke oppholdsrommet, har aldri opplevd noen som tar det som en fornermelse, sier fra på en fin måte. hadde noen valgt å ikke ta hensyn til mitt ønske hadde jeg også valgt å ikke dra på besøk. prøv å ungå å gi en komando men si heller at du hadde satt stor pris på om de kunne røykt ute eller i et annet rom så barnet slipper å bli pasiv røyker. lykke til. ikke alle som tenker over det heller før noen sier det
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Ja jeg mener at du må si ifra, det er din plikt siden babyen ikke kan snakke for seg selv. Det er jo snakk om barnets helse mener nå jeg da.. Hadde bedt mannen min om å si ifra eller så kunne dem glemme at babyen kom på besøk mere. Så er det opp til dem, vil dem ha røyken i den timen eller treffe barnebarnet sitt. Jeg krevde det samme hjemme hos min far, og da synest svigermor at jeg hadde vært frekk.( for dem var med p åbesøk der i julen da jeg sa det) og at jeg ikke kunne bestemme over min far i hans hus..Men når det kommer til akkurat det er valget lett. Se barnebarnet eller ikke? Stå på dine krav
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Svigers røykte inne her også helt til jeg rett og slett nektet og komme på besøk med lillegutt, jeg sa at dere kan velge om dere vil røyke inn men jeg kan velge om jeg vil verne min egen unge fra røyk eller ikke. Så jeg hadde aldri gått inn der med en liten en....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Jeg sluttet selv å røyke dagen før vi begynte på babyprøvingen og var da røykfri lenge før jeg ble gravid. Jeg mente at når jeg hele veien gjorde/gjør det som er best for ungen tar jeg den selvsagt ikke med til noen som røyker. Jeg var heller ikke inne sammen med folk som røyket når jeg var gravid for selv i magen blir de påvirket av at mamma puster inn andres røyk.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Klart du kan sei i fra. Eg sa i fra heima sjå foreldrene mine! Men nå røyge di ikkje inne lenger så då e jo den greie. Ellers komme eg ikkje t å reisa på besøg t folk som eg vett røyge inne. Ikkje bare for den lille tassen sin del, men eg syns sjøl at d e heilt pyton å sitta inne hos folk som røyge inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå