storbil Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hei:-) Jeg har termin 21. april og har fått innvilget ks den 11 april. Er det flere her som vet de skal ta ks? Hva føler dere i forbinnelse med å ta det i stedet for å føde vanlig?
Kris. Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg vet ikke enda, skal på samtale den 14 mars... får ikke bestemt meg.
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg håper å føde på "vanlig" måte denne gangen også, dette blir fødsel nr.3. Er 31+3 nå og foreløpig ligger hun i seteleie, så KS kan bli aktuelt. I følge jordmor er det nok av tid og plass til at hun snur seg med hodet ned enda. Dersom hun fremdeles ligger i seteleie i uke 36 skal vi vurdere et evt. keisersnitt. Jeg har aldri hatt narkose før, så jeg er mer redd for det enn en vanlig fødsel... :-)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ha ks 16. april - har termin 20. april. Er veldig spent på om jeg rekker helt fram til den 16. før det starter av seg selv. Synes ks-datoen er veldig nær termindatoen (fødte fire dager før termin forrige gang). Men skjer det noe før den 16. så får jeg ks allikevel. Forrige fødsel endte med hastesnitt, og da følte jeg meg veldig snytt for den fine opplevelsen alle sa at en fødsel var. I ettertid har jeg slått meg til ro med at ks var det beste for både meg og snuppa. Nå ser jeg fram til å kunne møte nestemann under rolige omstendigheter. Ønsker ikke en gjentakelse av forrige fødsel (40 timer med rier, sakte framgang og snuppa som satt bom fast og ikke ville ut med hverken tang eller vakuum). Hadde noen gitt meg garantier for at alt ville gå bra ved en vaginal fødsel, ville jeg helt klart ha valgt det, men ingen kan garantere dette. Derfor ser jeg som sagt fram til ks. Kom meg raskt etter forrige ks og håper det går like greit denne gangen også. Lykke til til dere andre. Og til deg som skrev om narkose - kan jo berolige deg med at du ikke får narkose (med mindre det er helt spesielle omstendigheter) under ks. Du får spinalbedøvelse og er "til stede" under hele forløsningen. Ikke noe å grue seg til.
shayan_jente_04.04. Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 hei! jeg har termin samme dag, men de blir kanskje å sette meg i gang 2 uker før termin, rundt uke 37/38...vet ikke helt enda, men skal til vurdering på tirsdan. hvorfor skal du settes i gang da?
Versa Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har nettopp fått vite at jeg må ta keisersnitt, dette er ikke noe jeg ville valgt selv, men basert på forrige fødsel er dette det beste for både meg og babyen. Så da må jeg prøve å slå meg til ro med det Kunne jeg valgt ville jeg mao valgt vaginal fødsel, men da med garantier om at det ville gå bra selvfølgelig (men det er jo nettopp det de ikke kan gi meg..) Lykke til!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Kanskje, kanskje ikke.. Skal på ul den 22 mars for å se om morkaka har flytta seg unna åpningen. Hvis ikke må jeg ta ks, og hvis den har det kan det bli ks uansett.. Hadde en traumatisk fødselsopplevelse sist, som endte i hastesnitt, så får ks på det grunnlaget hvis jeg vil.. Time will show! =)
Marion skal få søsken! :) Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Det er mulig jeg skal ta keisersnitt, men det er ikke sikkert enda. Jeg har problemer med høyt blodsukker, så veslejenta vokser litt mer rundt magen enn hun skal OG hun ligger fortsatt i seteleie, så fortsetter dette 2 uker til, så blir det nok keisersnitt på meg. Jeg vet egentllig ikke hva jeg helst ville hatt om jeg fik velge. (og det var vanlig fødsel da) Har litt fødselsangst, så keisersnitt virker bedre, men man sliter jo som regel mye lenger etter fødslene ved ks da.. Jeg lar skjebnen bestemme for meg og håper at det går bra uansett hva slags fødsle jeg skulle få. Jeg er foresten 35+3 idag.
keisersnittnr3 Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Hei skal ha ks den 15 mai, termin er 28 mai.Spurte legen om det var mulig for meg å fø normalt men han ga meg bare 10-20 % sjanse for det så då vart det ks denne gangen og:) Har jo vert borti både hasteks og planlagt så veit jo ka eg går til,men hadde eit lite håp at eg kunne fø normalt
MrsMoo Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Har termin 10. april, men KS den 4. april. Er litt usikker på om det skjer noe før siden jeg har høyt undertrykk og hvilepuls på 120 -130.... venter spent!
jools Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 jeg har termin 24 mars,men skal ha ks 14 mars.Full nedtelling her nå :=)
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 får ikke narkose ved planlagt ks... Det er spinalbedøvelse da, de går litt lenger inn enn ved epidural, og spinal fører til lammelse i beina. Men du er våken hele tiden, så det er nok ikke farlig! )
storbil Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2007 Hei :-) Godt å høre hva dere andre mener og føler i forbinnelse med dette. Jeg hadde en traumatisk fødsel sist så derfor blir d ks her. Ser fram til det vi da. Håper å få en god opplevelse siden dette blir vårt siste barn. Lykke til alle sammen:-))
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #14 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har termin om en drøy uke, og ønsker meg virkelig keisersnitt. Har de siste dagene fått helt angst for å føde. Ble satt igang forrige fødsel og det var et mareritt... Hvordan gå frem med dette?? Har også begynnende svangerskapforgiftning... Noen gode råd til meg??
storbil Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2007 Hei:-) Jeg syns du burde ta det opp med legen din. Jeg gjorde det og fikk samtale på sykehuset der vi drøftet det. Fikk så tlf dagen etter om at det var greit med ks. Fikk da også datoen for inngrepet. Nå hadde jeg jo litt bedre tid enn deg. Har vist det en god stund. Men om du er redd og engstelig, så ring legen din og snakk om det. Det er mitt råd til deg. Ikke noe koselig å være redd for dette. Håper det ordner seg for deg. Hadde vært koselig å hørt fra deg ang.hvordan det går med deg. Lykke til. Vennlig hilsen S.
Som Natt & Dag Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Jeg innser også at sjangsen for at dette svangerskapet vil ende md KS blir stadig større, Nurket sitter i seteleie, han lå i tverrleie leeenge, og ved forrige kontroll sa Jm at det var greit så sant han snudde seg i løpet av denne mnd, vel han snudde seg, men feil vei... o_O. Dette kombinert med svangeskapsdiabetes gjør at de vurderer KS, og om det ikke blir KS så må jeg nok belage meg på igangsetting før termin, kan ikke si at det frister noe særlig, hverken det ene eller det andre, men gruer meg uansett veldig til å føde, det gikk tøft for seg sist gang... Har de siste dagene tenkt mye, føler meg usikker og litt bekymret, men mest av alt gruer jeg meg, uansett hvilken måte denne babyen blir født vrker det skremmende... Var enklere sist, da var jeg førstegangs og ante ikke hva jeg gikk til... hehe Trodde at jeg hdde en grei fødsel, trodde at alt det jeg pplevde var vanlig, men etter å ha delt erfaringer med andre som har født og lest fødselsjornalen innså jeg at min forrige fødsel ikke var helt som den burde ha vært... Men jeg fikk jo en fantastisk sønn, og er sikker på at denne lille gutten blir like flott,. Men har mange skremmende tanker omkring fødsel, igangsetting og KS.....
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 Jeg skal ta ks! Var på ul forrige uke, morkaka ligger helt nede ved åpningen enda, så da satte vi opp ks-time. Jeg ønsker også dette pga min traumatiske fødsel sist.. En stor bør er løftet av skuldrene mine nå, men jeg lovte legen å tenke meg om mange ganger. Døra er vidåpen for å prøve normal fødsel (hvis morkaka flytter seg). Når jeg nå har ks-datoen er det ikke fullt så skremmende å tenke på en normal fødsel, så vi får se hva jeg finner ut.. Hvis morkaka ikke trekker seg opp må jeg ta ks uansett da, skal på ul igjen rett over påske for å sjekke.. =)
MillaMia Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 jeg tok keisersnitt med nr 2 og følte at det var mye bedre for meg enn å føde vaginalt. Dessuten var mannen min den første som fikk den nære kontakten med babyen, og det betydde mye for ham. Mor er jo uansett den viktigste personen for babyen det første året, så det er fint for pappaen å være sammen med han mens mor blir sydd osv. Jeg skal ta keisersnitt med nr 3 også, ble anbefalt å ikke føde denne gangen også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå