MammaDilla Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har bestemt meg for vanlig spiral. Er det noe legen kan sette på 6-ukers kontrollen, eller må jeg kjøpe den på apoteket... og hva koster den...
tante grusom master of law Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg måtte vente med å sette spiralen til det hadde gått ti uker. Legen sa at man ikke pleier å sette den før det. Fastlegen min hadde spiralen der, og den kostet ca 500 tror jeg. Håper den funker for deg. Jeg hadde vondt den første uken, og det var ubehagelig. Men etter det har jeg ikke merket den. Er veldig fornøyd!
selfangerkjerringa Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 6-ukerskontrollen er en oppfølging etter fødsel, der det blant annet diskuteres prevensjon. Etter begge mine fødsler har jeg valgt hormonspiral, da har jeg fått resept hos legen på 6-ukerskontrollen på Levanova (tror jeg, hehe), en hormonspiral som koster drøye tusenlappen (ca 1200). Kobberspiral er billigere, men ikke fullt så sikker. Jeg fikk satt inn spiralen ca 10 uker etter fødsel første gang, og skal inn om 2 uker for å sette inn spiralen etter denne fødselen. Fram til da blir det dong, gitt hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå