Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 7 uker som har sprut brekninger hver kveld. Er det noen som har erfaring med dette? Føler meg hjelpeløs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min har det om han ikke raper nok. HVis hun ikke blir hysterisk av avbrutte måltider er det en god ide å ta rapepauser. Hvis det ikke hjelper kan det være noe feil på lukkemuskelen til magesekken, da vil hs hjelpe deg med hvordan du skal forholde deg til det:) Lykke til

Skrevet

Hun raper så og si etter hvert måltid. Jeg følger selv at det er noe som ikke stemmer. Har tatt det opp med helsestasjonen men de sier at det er vanlig. Får vel ringe til de en gang til.

Skrevet

Min jente på snart 7 uker har det slik. Vi har vært på utredning på sykehuset nå. Får svar i morgen.....

Legger barnet på seg da???

Skrevet

Sønnen t syskenbarne mitt åg hadde d, di prøvde me ein aen type mme? Mn du amme kanskje? Spør legen istedenfor helsesysterå..:)

Skrevet

Hei!

Min gutt på 4 mnd har gulpet enormt mye de siste tre-fire ukene. I den sammenheng snakket jeg i dag med barnelege. Han sa det var spesielt en ting de var "redd for". Det var at lukkemuskelen (husker ikke om det var muskel akkurat) mellom magesekken og tarmen var underutviklet. Da ble barna gjerne ganske dårlig pga at de mistet vekt og når de mister vekt orker de jo ikke spise og så blir det en dårlig sirkel Dette var det viktig å utelukke mente han. MEN det var veldig veldig sjelden!

Han mente at min kar mest sannsynlig hadde refluks, dvs at lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk er underutviklet. Da kommer maten opp igjen, noen har sprutoppkast. Jeg fikk til råd å tykke ut mme med noe jeg fikk kjøpt reseptfritt på apoteket. Da "sitter" gjerne melka bedre i magen. Jeg fikk også tips om å prøve laktoseredusert mme, i tilfelle det er snakk om en allergi. Det tror jeg imidlertid ikke, da han gulper opp mm også.

Jeg er ganske sliten og glemte å spørre han om jeg bør pumpe mm og tykke den til - for den er jo tynn! I morgen har jeg tenkt å se om jeg kommer gjennom dagen på bare morsmelk, og se hva som skjer. Min gutt virker ganske plaget, og i dag sov han bare tre timer - jeg tror kanskje det blir ekstra plagsomt når han legger seg. Sånn er det jo når man har halsbrann også.

Uansett var det sånn at de hadde effektive og trygge medisiner mot dette, som som regel virket med en gang. De ønsket likevel at man prøvde det meste først for å utelukke ting. Jeg synes du skal ringe helsesøster igjen. Men hadde det vært noe hadde jenta di kastet opp på dagen også, tror du ikke? Min er urolig døgnet rundt, litt bedre om natten men også da plages han med noe. Jeg håper selvsagt at han ikke har refluks, men skjønner ikke helt hva det ellers skulle være.

Lykke til!!

Skrevet

høres ut som gutten din har melkeallergi!!!!

Da får de ofte sprut brekninger etter måltid hvor det har vært melk eller melkepulver i. og dersom du ammer og har spist noe med i melk i, så går det jo over i gutten din!

så jeg ville testet han for det!! uten tvil!!!

prøv å hold deg unna ting med melk eller melkepulver i, og gi sønnen din melkefri-morsmelkerstatning... så ser du om det er det som skal til!

Lykke til! =)

Skrevet

Begge mine gutter hadde og har sprut brekninger.

Her en dag hadde han på 3 uker 3 stk på en dag.

Dro innom helsestassjon for å veie han og da hadde han gått opp 1 kg på 2 uker så han lider ingen nød hehe..........

Så lenge de legger på seg er det ikke noe å bekymre seg for sa helsesøster til meg hvertfall

Skrevet

Til deg anonym:

Takk for tipset - dette blir jeg ikke klok på så alle tips er gull verdt!!!!!

I dag har jeg forsøkt å bare amme, men vi kom ikke langt ut på formiddagen før jeg måtte ty til mme. Han gulper fortsatt endel, men ikke like mye.

Får vel kjøpe en laktoseredusert mme på apoteket. Jeg drikker ikke melk selv, da - men spiser ost og smør og youghurt innimellom.

Han virker som han har mye magetrøbbel - hadde kolikk også. Har vondt i magen halvannen time før han bæsjer også. Hvor får jeg testet han, og er ikke det sånn at de bare sier at jeg må prøve meg frem?

Skrevet

Min baby hadde det fra nyfødt til 2,5 mnd da slutta sprutbrekningene.Nå er han snart 5mnd og ikke hatt det siden.Det var kansje ikke hver kveld men ganske ofte allikevell hos han.

Lykke til, dersom bebisen legger på seg så er det nok ikke farlig.Man må bare følge med på vekta og om ungen tisser nok.

Skrevet

Jeg ammer hun. Hun er urolig hele tiden og krever mat hver time. Om natten er det litt bedre men ellers er hun krevende med mye vondt i magen. Skal teste ut om det har noen med at jeg drikker melkå gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...