Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Skal dit i mai, spent på hvordan det går med varmen og slikt...
tuppemor-75 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 det går sikkert bra. jeg tok dattera mi med til syden første gang da hun var 7 mnd, og andre gang da hun var 1,5. varmen var ikke noe problem. men jeg sørget for at vi hadde hotell med air condition, slik at hun kunne få formiddagsluren sin inne i avkjølt rom. ellers holdt jeg henne mye i skyggen med mye solkrem, også badet vi mye. det var ingen ferie med mye sightsing rundt omkring.
englegull Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Har vært i syden med en på 1,5. Ikke noe problem! Gikk fint med varmen, bare pass på at barnet drikker MYE. Gav ha så mye vann jeg greide å få i han, og utover dette fikk han drikke så mye juice han ville. Akkurat da var jeg ikke streng på det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Vi har vært flere ganger med sønnen vår som nå er litt over 2 år og det har ikke vært noe problem med varmen. Han sov somregel et par timer på hotellrommet midt på dagen også så fikk han en pause, men ellers var det bassenget og bading hele dagen, syns det var kjempe stas:-) Men jeg syns det var overgang for oss foreldre, blir en annen type ferie uten så mye avslapping og ikke så lett og finne på like mye alltid..
*MeA* Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Vi har vært i syden med dattera vår to ganger, sist nå i januar (da var hun 2 1/2 år). Det gikk kjempe fint. Hadde med en trille som hun kunne slappe av i hvis vi var på tur. Var endel på tur, og da var vi innom endel lekeplasser som hun lekte på så turen skulle gå greiere. Har inntrykk av at lakeplassene er endel mer spennende enn her i Norge. Vi hadde ikke AirCondition på rommet, og det ga ingen problemer. Bleier var greit å få tak i så det droppet vi å ta med. God Solkrem er kjempe viktig og vi brukte BabyLine som holdt kjempe bra, men en solkrem er ikke bedre enn om den blir brukt.... Vi tok med en bærbar CD spiller og høytalere som hun kunne høre eventyr på. Det var kjempe populært siden vi ikke hadde TV på hotellrommet. God tur!
Lepje Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Dro forrige sommer med ei på 1,5. Skal ikke si at hun var helt upåvirket av varmen, men så dro vi hjemmenifra med 40 i feber og antibiotika i kofferten til et hotell uten airconditioning og med nattklubb vegg i vegg. Hun kviknet heldigvis til etter et par dager, og vi har gode minner fra turen. Dro sammen med en venninde og hennes gutt på 2. Han taklet varmen utmerket! Dagene vi holdt oss ved bassenget (hun elsket å bade) tok vi en lur midt på dagen når solen var på det sterkeste. Dagene vi var på stranden hadde vi parasoll og lot ungene sove på helseteppe i nedslått sportsvogn (gikk helt greit å ta med sportsvogn) med kalesjen oppe og vendt slik at de lå i skyggen. Det var alltid litt vind, og med ett håndkle over seg hadde de perfekt temperatur. Bodde over en kilometer fra stranden, og på turen dit ble de foret med is og det de måtte ønske av drikke (juice, melk, vann). På ettermiddagene var det veldig behagelig temperatur og kjempefint å dra på lekeplasser som var utrolig innhodsrike og velholdte, eller vandre rundt og se på livet. Mange barn ute også sent på kvelden. Dro også på barnevennlige utflukter, valgte restauranter med "lekeplass" og med verdens beste "sandkasse" for hånd hver dag hadde de det utrolig kjekt!
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Hvor var dere da? Hørtes veldig greit ut, så da slipper jeg kanskje bekymre meg:-) Skal reise 9mai og til sommeren igjen, aldri vært i Syden med barn før.
*MeA* Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Nå sist var vi på Gran Canaria, i tillegg har vi vært på Kreta i Chania området.
Leola Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Gikk kjempebra med oss. Det sies at barn takler varmen bedre enn oss. Han hadde på seg ringer rundt hendene å lå og plasket i bassenget stort sett hele dagen. Sørga for å få i ham masse drikke. Vann var ikke alltid like lett, så vi var litt slepphendte og ga han både brus og juice.
Lepje Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Vi var på Kypros. I mai er jo temperaturen stort sett behagelig de fleste steder vil jeg tro
julian Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Vi var i syden i september med sønnen vår på 2 og tulla på 2 mnd. Det gikk kjempefint med begge to, men vi måtte ta middagsluren innendørs eller i garasjen de varmeste dagene. 2-åringen hadde de beste 2 ukene i sitt liv! For øvrig er nok ikke mai den aller varmeste måneden, så dette går nok bra. Kan anbefale andre å ha et termometer i vogna, i alle fall hvis man er på stranden midt på dagen. God tur!
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 jenta mi var 18 mnd forrige sommer når vi var i croatia...det gikk kjempe bra. Pass godt så hun får i seg mye vann, godt smurt med solkrem, solhatt, og t-shorte så hun ikke blir bretnt på kroppen og så kan hun kose seg masse =) Jeg tok med meg mat hjemmefra, kjøpte vann, ga ikke fra krana, ga ikke kuleis, selv om det fristet, men kjøpte innpakket. Det som ofte skjer er at barna får diare av for mye forandring. Det fikk min , men ble kvitt den etter noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå