Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Når lærte dem seg å gå ca? Snuppa mi er nå 13 månder og reiser seg snart opp, synes det er så spennende å følge med på utvikligen hennes.Tror nok hun løper til sommeren ja :-) I går tok hun mobilen min til øret og babla i vei...hihi..
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Hei Fuzzy! Min er født i uke 34, så jeg er ikke den rette til å svare deg på det, men ville bare si at jeg synes det er så herlig å se (...lese om..) at bebiser som er født så tidlig vokser til og klarer seg så fint! He he, da løper hun nok til sommeren ja ;-) Da er det bare å løpe etter! He he... Og hermer etter mamma da, så søtt! Gleder meg til nurket her også gjør det. Han er bare 5 mnd. da, så det er jo en stund til, men synes tida flyr avgårde likevel!
....Hege 69 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Hei! Jenta mi er født i uke 27+3. Hun lå endel etter i det første året, og begynte å åle seg framover da hun var ca 13 mnd. 2 uker etterpå krøp hun på alle 4, og da hun var 15 mnd reiste hun seg opp. Det aller første skrittet tok hun da hun var knapt 17 mnd, og etter det har utviklingen gått i racerfart! Nå er hun 3 år, og helt på høyde,om ikke foran, sine jevnaldrende. Utrolig rart å se på bilder av den bitte lille baby`n min, og se på den store jenta jeg har nå. Kjempeartig!
-*MARTINA*- Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Lillegutt ble født i uke 24.Begynte å gå da han var 23mnd.Hadde gått lenge rundt bordet o.l.Gikk nok mer på usikkerhet hos han,fordi når han først begynte å gå,så løp og gikk han langt med en gang.Moro når det skjer:-)
§iris§ Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 snakker du korrigert eller ikke no da? hun begynte å gå når hun var 18 mnd fra fødselen av.. da slapp hun seg og gikk selv hele tiden.. så du kan regne med fra sommeren så er det fullt kjør:)
*Maggi* Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tror det er forskjellig fra barn til barn, selv om de er premature. Vår solstråle (nå 3,5 år) var ganske treg i.f.t. grovmotorikk de første 2 årene, men i dag er det ingenting som tyder på det i det hele tatt. Her er de grovmotoriske milepælene hennes: 8 mndr (5 mndr korr): Snudde seg fra rygg til mage, og begynte raskt å rulle for å komme seg dit hun ville. 11 mndr (8 mndr korr): gikk over fra å rulle til å åle seg fremover 15 mndr (12 mndr korr): gikk over fra å åle seg til å krabbe 18 mndr (15 mndr korr): gikk sine første skritt 21 mndr (18 mndr korr): begynte å bruke det å gå som sin måte å komme seg frem på (da hadde hun trent så lenge at hun var veldig stødig med gang). Husk at snittalderen på å begynne å gå, er 14 mndr. Alt opp til 18 mndr. regnes som helt normalt: ) De er så søte når de hermer etter det vi voksne gjør: ) Husker første gang datteren min tok telefonrøret her hos oss og sa "hallo det er .....(navnet mitt)", og så så hun på meg og satte opp det store smilet : -)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Tusen takk for svar alle sammen!!! Helt fantasiske små kjemper vi har.. som ikke er så små lenger... :-) Gøy å høre hvordan det går med deres gullonger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå