Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Har introdusert grøt til tuppa på 5 mnd. Har gitt mer og mer i en uke nå. Men de siste to kveldene har hun fått litt vodt i magen sin. Det har vært mye lufy som skal ut. Betyr det at hun ikke tåler denne grøten? Har jeg gitt for mye? Eller er dette vanlig?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Ingen som kjenner til eller har opplevd dette?
mjk Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hei! Det er helt vanlig at de små får vondt i magen sin når de begynner med fast føde. Bæsjen blir fastere og det blir vanskeligere å få den ut. Ofte bæsjer de også sjeldnere, men etterhvert som magen blir vant til fast føde, så går det seg til igjen. Vi har gitt litt maltekstrakt eller sviskesaft blandet i grøten, det hjelper litt. Jeg har også gitt litt linfrø i grøten (råd fra helsesøster). Jeg vil nok tro at jenta di tåler grøten, det er bare overgangen fra melk til fast føde som gjør at de blir tregere i systemet.. Lykke til!
candyland Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 hvilken grøt gir du da? får forskjellige typer grøt fra 4 mnd, og ris og mais er lettere å begynne med enn f.eks havre. og så kan du godt ha oppi litt sviskesaft og, det er bare godt for magen så lenge avføringen ikke er løs, og det er den jo ikke her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå