Gå til innhold

Det rabler snart for meg!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har gått fra å være en engel til en liten dj...vel på under en uke. Han sitter regelrett og BRØLER når han ikke får oppmerksomhet. Sitter en liten stund i vippestol eller i lekegrind,men så begynner konserten!!

Han er ikke sulten,våt i bleien,vondt i magen, for han smiler som er sol når jeg kommer bort og prater med ham,vifter med armene og gliser.

Har hatt bekkenløsning, og fremdeles kjempesmerter i rygg og bekken og han veier over 8 kg (han er 4,5 mnd), så det er umulig å gå rundt å bære på ham.

I tillegg har eldstemann fullstendig munndiare og skravler nonstop, med omtrent 500 spørsmål om dagen.

Mannen jobber kveld hele uken,bikkjen har lyst på tur!

JEG FØLER MEG KVALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan ikke huske sist jeg gjorde noe GØY,alt er bare unger,familie,vask,rutine... Elsker familien og ville aldri vært foruten, bare litt fri avogtil... All familie bor i annen by, og dette tærer på etterhvert!

Noen andre som synes hjemmetilværelsen er tung avogtil? Eller synes alle det bare er helt supert å være hjemme og være mamma hele tiden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff slitsomt,,

kjenner til problemet,, minsten her brøøøøøøler enda:-( har gjort det hele veien

og nå er han 10 mnd...

han er heeeelt hyperaktiv og null tåmodighet..

har ikke tålmodighet til å sitte stille når han spiser engang...

Men trøsten er vel at det går over, håper jeg,, hehe...

sender deg en klem,, synes ikke det er supert hele tiden nei,,

av og til føler man seg kvalt,, er nok ganske normalt...

Meeeen jeg koser meg også i perioder da...:-)

Skrevet

selfølgelig er det tungt å være mamma til tider...ganske ofte faktis!

Du skriver at mannen din jobber kvelder hele uka.. hva mad å ta deg en tur på kafe med venner på dagen? Shoppe litt eller noe?

jeg ville ha jobba litt for å få meg denne fritida!

mannen min jobber nattskift 5dager i strekk av og til.. da ser jeg bare han 2-3 timer i døgnet..da gjør han jo ikke annet enn å sove, kjøre til jobb, og jobbe!

under isse periodene så er jo god til å drive litt "egenpleie" :)

innviterer gjerne ei veninne hjem til meg på dagen, så har hun litt ekstra tålmodighet på lur til lillegutt, mens vi koser oss med kjeks og mocca:)

ellers så har jeg gjerne en liten gjeng her etter småen har lagt seg, så prater vi og koser oss! Dette har vi gjort siden han var helt nyfødt, jeg blir litt stressa om han våkner på kvelden etter han er lagt..men venninene mine nyter det, og koser og duller som bare det! :)

kanskje noe av dette kan hjelpe deg?

Skrevet

Synest det er tungt til tider jeg også, men for det meste har jeg det bra.. Du får tenke på at snart er det vår, og varmere og lysere dager i vente..

Kanskje du og mannen din kunne fått barnevakt en kveld, slik at dere kunne få gjort noe sammen? Få litt voksen tid sammen bare dere to?:o)

Skrevet

Off, hørres isje mye kjekt ud. Mn kan du isje få tag i ei passepiga? Elle lige an sg isje i vågnå heller? D jelpe me bare to-tri timar "fri" :)

Du børdi..viss ongen din har vrt sånn heile veien, bør du vr obs. Syster mi va sånn då hu va lidn, å mamma sleid me hu. Mn då hu va 17 fant di ud at hu hadde ADHD, såe...vil bare sei at du må vr litt obs, mye bere åm di finne d ud tiligt. Syster mi nekte å ta medisiner, for hu meine at hu bler ein aen person då..alt hadde vrt så mye lettare åm mamma hadde fått d ijønå for 10 år si! :) Isje for å besjymra dg..mn e bare å nevna d for fastlegen din elle barnalegen...mn for all dl, e sikkert bare ein onge me masse energi ;)

Skrevet

ja er klar over det Rolte :-)

men han er litt liten enda til å tenke på det, må se an tiden og se om han blir bedre eller værre..

-har en jente som skal til utredning nå, så vet litt om det og,,:-)

Men takker for tips og råd jeg....

:-)

Skrevet

Ok, d e bra:) Vett bare d va domt at me fekk syster mi på utredning så seint. Lykke t! Hb d går bra me di begge to=) Bere å få dn jelpå enn å slida dg heilt ud, for d bler jo t d...mamma har gått på någn smellar for hu brukt åpp alt energien på syster mi.. Så e gått du e forberedt:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Snulla begynte å skrike sånn skikkelig høylydt for noen uker siden (sånn skjærende høy tone), men slutta med dette av seg selv, så det blei aldri noe problem. Så synd at du sliter fremdeles med bekkenløsninga, og at han plutselig har blitt sånn...håper det bare er i en periode! Har du prøvd bæresjal? Har hørt at selv med bekkenløsning så er det greit å ha på og bære babyen, men har ingen egenerfaring, så kan ikke si noe mer om det.

Men ser ut som han skal ha din fulle oppmerksomhet...kunne du f.eks. hatt ham på sofaen (altså lage et lite "reir" i den for ham slik at han kan være der uten å falle ned), og så kan du sitte ved siden av ham med noen leker så kanskje han ikke blir sur med engang når han hele tiden ser deg. Da trenger du jo ikke reise deg med engang i tilfelle han begynner å brøle, men du kan gå andre steder hvis han ligger der trygt. Så får du avlasta ryggen i perioder. Kanskje eldstemann kan være på besøk hos ei venninne av og til om ettermiddagen, eller er det kvelden som er værst? Har du selv noen venninner som kan kommer bortover? Kunne eldstemann prate med minstemann? Er hun også oppmerksomhetskrevende...hun har vel ikke forandra seg slik etter at babyen kom? Er jo en overgang å plutselig få søsken.

Skjønner du har lyst på fri...finnes det noen barnevakter du stoler på som kan jobbe på kveldstid slik at du kan gjøre noe annet? Oi...så mange spørsmål! Det høres ut som du har det tungt ja, og det er vanskelig når det er kroppen som streiker sånn for den er du jo avhengig av for å kunne gjøre ting. Håper bekkenløsninga blir bedre, og at minstemann blir gamle seg igjen snart...lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...