Gå til innhold

Hvordan skal dere hylle dere selv i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å legge planer så det ikke går i glemmeboka.

Jeg skal på Mammutsalg, mens noen vasker huset mitt + at jeg skal nyte en deilig Cortado forhåpentligvis i vårlig sol på byens eneste kaffehus. (Sliter nok mest med den sol-biten men...)

Enn dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe, jobbe, jobbe!

joda, opp i otta og på jobbreise til Trondheim og Bergen. Blir nok lang dag før jeg er tilbake ved teltet.

.....men Trollfar steller jo ganske godt med trollungene, så der er det bare til å slappe av :o)

Skrevet

Jeg er egentlig en skap-feminist - og syns at kvinnedagen er en dag for å kjempe for kvinners rettigheter, mer enn at vi skal hylles. Det har vi jo morsdagen til....c",)

Jeg er faktisk mektig provosert av at vi ennå ikke har lik lønn for likt arbeid, og at kvinner diskrimineres _fordi_ de er kvinner - ikke bare i land vi ikke liker å sammenligne oss med, men også på mange områder her i Norge.

Kvinner står svakt i feks voldtekssaker - nesten _ingen_ voldektsforbrytere dømmes, sammenlignet med hvor mange voldtekter som faktisk skjer her i landet. Kvinners helse er et annet område der vi stiller bak i køen, både når det gjelder behandling, tildelte midler til forskning osv osv. Enkelte politikere ønsker å innskrenke kvinners rett til fri abort....(la meg bare innskyte at jeg synes abort er fryktelig - men det er ennå verre at gamle menn skal bestemme om en kvinne skal ta abort eller ikke. Og jeg er så gammel at jeg husker skrekken som bredte seg på skolen blant oss jenter, da det ryktes at ei i niende var gravid i 1977 - _før_ retten til fri abort ble vedtatt...)

Lista er lang!

Hmmmm - hvem var det som putta penger på meg, egentlig...?

Dette ble langt...

Skrevet

Interessant spørsmål :)

I morra skal jeg:

- gå på arbeid for å oppfylle ansvaret mitt som hovedforsørger i familien

- bruke mine kvinnelige egenskaper for å få gjennomslag i et mannsdominerte arbeidsmiljø (og ikke Valla-stilen)

- jeg skal føre meg og min utrente kropp rund omkring med rak rygg og vise at jeg driter i det medieskapte kvinneidealet

- jeg skal være blid og imøtekommende og vennlig mot alle. Ikke fordi jeg er kvinne, men fordi jeg er medmenneske

Og sikkert litt til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...