Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vasker minsten sin med vårt(med unntak om det er veldig møkkete da).. Han gulper og bæsjer mye gjennom, så hadde jeg skulle vasket alt separat, hadde jeg aldri blitt ferdig... Og, vasker selvsagt ikke gulv klutene sammen med babytøyet da.. Men våres vanlige klær??
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Dette lurer jeg på også... Har aldri vasket gutten sitt og mitt tøy hver for seg. Kom til å tenke på en ting i stad,dere som faktisk vasker babytøyet og deres hver for seg...bruker dere egen oppvask kost på skåler og skjeer til babyen også???
Hanne og jentungen Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vasker også hennes klær sammen med våre:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Har jeg aldri gjort før jeg heller.. Og som hovedinnlegger skrev om gulvklut og babyklær i samme maskin, det har jeg gjort Burde kanskje ikke gjort akkurat det.. Men hvorfor ikke egentlig? Kom plutselig til å tenke på at kanskje man vasker de seperat for at på babyklærne bruker de mer nøytralt vaskemiddel uten parfyme eller skyllemiddel eller noe? Ikke vet jeg.. Her går hvertfall alt i samme maskin og alle er fornøyd.
belli72 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vasker ikke babytøy separat. Det har jeg aldri gjort! Vasker det på 90, 60 eller 40 grader med klær i samme farger.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Eg vaske klenå hans for sg sjøl, mn bare pga. at eg vaske alle hans kler på 60 grader å bruge neutral. Mns vårs kler vaske eg på 40 grader å bruge vaskepulver så lokte litt gått;) (vaske onnertøye vårs å sånt på 60 grader asså) ;p
børdi Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 jeg gjør aldri det, tar alt mørkt sammen, all hvitvask sammen, og alle håndkler og sengetøy sammen...
Bambino&brødrene Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Det gjør jeg fordi jeg ikke bruker vaskepulver og tøymykner med parfyme i til han. Mens jeg liker å ha litt godlukt i klærene til oss andre i huset. Det er dessuten mer praktisk å vaske bibben sitt for seg selv. Jeg koker klutene hans og vasker håndklende hans og sengetøyet for seg selv også. Det jeg vasker opp (kopper/ flasker osv) for hånd bruker jeg en egen oppvaskkost til når det er hans ting. Er litt mer renslig med hans ting fordi den lille magen hans er mer var for bakterier enn våre. Jaaaaaaaaaaa jeg vasker og vasker og vasker og vasker klær dagen lang... Har tre gutter og en gris av en mann...sukk...
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Vaska klærne våre sammen med hans tidligere, men etter at han fikk atopisk eksem, begynte jeg med vaskepulver uten parfyme til han. Og siden da har jeg vasket klærne våre hver for seg. Synes jeg vasker klær sjeldnere nå etter at jeg begynte med det, vet ikke hvorfor men...
Arb.ledig husmor Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Eg vaske Serinas klær for seg, og våres klær for seg. Men det er fordi eg har et program på vaskemaskina som er spesielt for skittent spedbarnstøy, og som ikkje tar så grådig lang tid som når eg vaske vårt tøy Og så bruke eg et annet skyllemiddel på Serinas tøy enn vårt... Av og til hende det eg slenge m en genser for meg, men det er svææært sjelden. Men vaske stort sett kun fulle maskiner m klær da...
Chatzy Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 fordi alt babytøyet fyller 1hel maskin.. og fordi da slipper jeg å lete etter små sokker i et stort dynetrekk... og så blir klæra hans vaska i 60grader og våre i 40 grader bortsett fra undertøy og håndkler da...
moo Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Vi sorterer klesvask etter farge, temperatur og skittenhetsgrad, ikke hvem som eier klærne.
Suprise! Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Vi vasker vårt tøy med Lineah`s tøy ja. Sorterer etter farge. Flaskene hennes vaskes med egen oppvaskbørste.Skålene hun bruker til grøt går i oppvasmaskinen. )
Lumsk Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Lille rosin har veldig mye lyst tøy og litt mørkt. Det mørke vaskes sammen med vårt med omo colour og tøymykner for vi har bare svarte klær. Det lyse barnetøyet går sammen med bleiene og en og annen håndduk på 60 grader med blenda sensitive og uten skyllemiddel, bare litt eddik nå og da. Skulle jeg vasket bare barnetøy sammen hadde maskina aldri blitt full.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 kommer an på.. jeg liker å ha litt skyllemiddel med lukt i mine klær,men vil ikke ha parfyme i babyens klær.Så da vasker jeg seperat hvis det er mye klær.Hvis ikke vasker jeg alt sammen med parfymefritt vaskemiddel.
Prins&Prinsessa Skrevet 8. mars 2007 #16 Skrevet 8. mars 2007 Vi er jo bare to voksne og en gutt på 4måneder. D er da begrenset på hvor lenge jeg gidder å la klærne ligge. Nei. Her går alt i samma maskin. Det som skal på 40 går da med samme farger. Samme me 60 og 90 også. Men vasker flaskene hans me egen kost ja. D er pga bakteriene. Bruker også parfymefritt å vakse klær med. Liker jo litt lukt. Men orker ikke bruke mer tid på kles vaksen pga av luketen. D har jeg virkelig ikke tid til!
Beibi82 Skrevet 8. mars 2007 #17 Skrevet 8. mars 2007 Vasker det hver for seg, fordi jeg ikke gidder å sortere stort og smått..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå