Gå til innhold

i dag hadde jeg lyst til å skyte bikkja!

Anbefalte innlegg

Skrevet

forstå meg rett, bare litt forbanna på hun. jeg elsker hunden.

men hun har løpetid og vi bruker sånn der hundetruse og bind, så skulle jeg hente vesla tar et par timer for jeg bestemtemeg for å trille tur med minsten samtidig, da vi kom hjem, var det blod flekker over hele huset og jeg tenkte f... hun har fått av seg trusa. tok på henne trusa og fik vasket over gulvene, la sammen en haug med tøy og gikk opp i andre etagen for å legge i skap. så ser jeg senga, full av pels og blod. helvete har hun vært på soverommet og liggi i senga, banne og sverter, skifte sengetøy og må bytte en dyne. jaja får gå inn og legge klærne til vesla i skapet og tror dere ikke hun har vært der og ligget i sengen hennes og.

jeg var så forbanna, at jeg hadde lyst til å kverke den hunden men da jeg var ferdig med å gjøre rent etter henne. så satt hun jo der da med de bedene øynene og jeg kunne ikke annet en å kose med henne hun er jo egentlig god selv om hun sniker seg opp i senger når vi ikke er hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJenner følelsen... Vi har overtatt en UTROLIG bortskjemt og j..lig sta retriever fra mine foreldre, og jeg har jevnlig trang til å kverke henne... Men så er hun verdens vakreste og så god at hun er jo verdt det:)

Skrevet

Å, da skjønner jeg at du ble oppgitt!

Her i huset er det faktisk hunden som roter og skitner til mest av alle, og det irriterer meg hver dag når jeg støvsuger + hver gang jeg har vaska. Like etter ser det ut som vi ikke har gjort rent på et halvt år.

I tillegg til å røyte som en helt, sikler hun mye. Og så rister hun på hodet, sånn at det kommer sikleflekker oppetter vegger og dører.

Usj, usj.

Like etter vi fikk barn, fant hun det for godt å tisse inne på trass i ett kjør, selvfølgelig for at hun ikke fikk like mye oppmerksomhet som før.

Det var bare så herlig atte.

MEN, når det er sagt, så er de jo bare snille og gode disse dyra.

Det er umulig å være langsinte på dem;-)

Skrevet

Forstår at du ble forbannet.. Men hvorfor tok du ikke henne med på tur da? Du var jo ute å trillet?:o)

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen gidder å ha hund jeg! De er bare til bry, skal gå turer hver dag uansett vær og form, røyter og sikler, bjeffer og skremmer folk, spiser opp dyre sko og andre ting. En må plukke opp drit og når de driter stinker det. Ofte spiser de drit, og slikker deg i trynet etterpå. Eller de ruller seg i drit - og det er ikke lett å bade en stor hund heller! En kan ikke bare reise på ferie, det er ikke sikkert det går med kennel (mammas hund ble syk på sinnet av det) Dessuten er de ofte masete og tiggete og skal hoppe på alle uansett om de er gravide eller bitte små.Hvis de ikke gjør det er det fordi en har måtte bruke masse tid på oppdragelse. Og hvorfor noen vil ha tisper er i alle fall helt uforståelig! Ekkelt med hundemens og stress med truser og bind. . Kan forstå at ensomme mennesker, eller folk uten barn vil ha hund - det blir som en baby, en irriterende baby, men likevel. Jeg vet godt at ingenting i verden er nusseligere enn en valp, men når de blir store er de bare en pest og en plage!

Nei, katter er mer min greie!

Skrevet

jo det skal jeg si deg hun er ikke vant til å gå med vogn og finner plutselig ut at hun skal langt ut i grøfta og da klarer jeg ikke holde igjenn bikkja og vognen samtidig så da ender vi i grøfta vi å.hihi

går fint å ikke bli dradd uti grøfta når jeg ikke har vogn. men jeg har ikke helt funnet teken på hunden og vognen enda. det er ike liten hund vi har det er stor hund.

Skrevet

Hm, det var da voldsomt!

Vel, jeg valgte tispe fordi de ofte er enklere å oppdra, de har ikke behov for å markere like sterkt, og de sloss mindre. Du skal være en erfaren hundeeier før du kjøper hannhund, og det var ikke jeg.

Alle har forskjellig smak. Jeg personlig ville aldri hatt en katt, siden man ikke får like mye ut av dem som hunder. Det er veldig begrenset hvor mye du kan lære en katt, hvor mye tryggere du er med katt enn uten, hvor mye du kan bruke en katt til og hvor nært forhold du kan få til en katt.

En katt vil alltid være sin egen herre, mens en hund er sin eier trofast;-)

Skrevet

deg om det.

nå hopper ikke min hund

ikke ødelegger hun sko eller lingnende heller. ikkesikler hun

huner ikke vanskelig å bade børste klippe klør eller noe slikthun elsker det. det eneste hun gjør galt er å legge seg i sengene når vi ikke er hjemme og hadde jeg bare husket å lukke dører hadde det ikke vært noe problem, men jeg glemte det.

at hun har løpe tid en gang hvær 6 mnd er ikke så ille. men det henderat disse trusene sklir av og det er noe dritt.

men det eneste hun hadde gjort galt var å liggei sengene, løpetid eller ikke.

huner ikke valp men likevel knall søt. så til det å reise på ferie har aldri brukt kennel jeg da for er heldig nokk til å ha familie og venner som gjærne låner henne litt det gjør vi når de trenger at vi låner deres hunder og. bare kos det.

Skrevet

Ok, da forstår jeg hvorfor.. Hadde ikke tatt henne med på trille tur jeg heller da..:o)

Skrevet

har hatt katter og de drev å markerte seg inne og det stinker værre en ja jeg vet ikke.

Skrevet

Det du sier at en katt alltid vil være sin egen herre er typisk hunde-eier utsagn. Jeg har to katter, og den ene bor på fanget mitt! Den er sååå glad i oss! De har så mye personlighet og ville aldri reist fra oss uansett! Hver morra er de på verandaen og når jeg lukker de inn koser de euforisk rundt beina mine i ti minutter. En hund er trofast fordi den er for dum til å overleve på egenhånd etter å ha bodd hos mennesker. En katt velger.

Mamma har hund, så jeg vet hvordan det er da jeg har passet han mye. Pest! Men han er jo litt ekstrem da...

Negativt med katt er at de kan dra inn mus og fugl. Men heller det en gang hvert jubelår enn å plukke opp rykende, stinkende hundedriter to ganger om dagen!

Skrevet

Ja, får man det problemet, da er katt et helvete uten like! Har hatt det og, har hatt både solskinnshistoriekattene, de jeg har nå, og kattene fra helvete!

Skrevet

Er vel ikke noe som er verre enn kattedritt i sandkasser, senger etc, for ikke å snakke om lukta!! Kattepiss stinker jo noe så inni helvete!!! Røyter over alt gjør de også, gnurer seg i sofaen, stolen og sengene. Går på matbordet, oppi barnevogna osv osv...

Nei, takke meg til hunden min som sover i egen seng, bæsjer ute og der jeg finner det igjen(!) passer på barnevogna mi når knøttet sover ute og kan å oppføre seg helt eksemplarisk! Løpetid har vi heller aldri syntes var problematisk her i huset, men vet at ikke alle hunder er like lette der.

Å tenk på all den dritten kattene spiser da.. mus, rotter, fugler m.m. Der snakker man bakterier å sykdommer der....

Skrevet

Ta den værste katten du kan finne og sammelikn med den værste bikkja du kan finne - hva velger du? KATT!

Skrevet

Jeg velger en som spiser rotte fremfor en som spiser andres drit og ruller seg i det - any day! Hunder spiser jo hva som helst og eier ikke magemål heller, de er jo helt på tryne!

Skrevet

Til HI - ville bare si at vi kunne skutt sammen - har aldri hoppet så kjapt opp av sofaen som da bikkja mi plutselig begynte å spy inne i dag... En deilig blanding av tørrfisk og elgbein og tørrfor! På teppegulvet, rett ved ovnen. Lillegutt, stakkar, lå igjen på ammeputa og så ut som at noen hadde stengt perleporten foran ansiktet på ham, han skjønte absolutt null!

Nå skal det sies til bikkjas forsvar at hun er utrolig skjønn ellers, og at hun hadde prøvd å si fra om at hun ville ut, jeg trodde bare at hun kunne vente til guttungen hadde spist ferdig... Den tabben gjør jeg ikke igjen! Og naboen har fått streng beskjed om å slutte å gi henne mat når hun kommer på besøk!

Skrevet

Nei, nå skal jeg ikke ta helt av her.. Sorry dere! Jeg er bare så forbanna på hunden til mamma, for den driver å hopper på meg med jenta i armene, og mannens brannskade tar den så klart heller ikke hensyn til. Den bjeffer så jenta gråter hver gang vi er der, og skal alltid slikke henne i ansiktet. Den eier ikke oppdragelse, og mamma tar aldri hensyn heller...

Var ikke personlig ment mot dere og hundene deres, men jeg bare synes at livet er sååååå mye enklere med nettop mine katter!

Skrevet

Typisk hundeeier-utsagn? Jaja.

Jeg har hatt flere katter og en hund, så langt har jeg hatt veldig mye mer igjen for å ha hund enn katt.

Noen liker katter, andre liker hunder, verre er det ikke.

Syntes bare det var barnslig av anonym å skrive et laaangt innlegg om hvor dritt det er med hunder, til oss som faktisk har hunder og liker det.

Skrevet

Tydeligvis ikke oe hundemenneske du, nei, anonym...

Hunder er fantastiske, de er virkelig menneskets beste venn. Jeg har levd med hund siden jeg var barn, og mine barn vokser opp med hund, gjerne flere på en gang. Ja, de røyter, slever, griser osv, det må man ta i betraktning når man skaffer seg hund, men det er absolutt verd det i forhold til hva man får tilbake.

Jeg er enig med at det kan bli for mye enkelte dager, når bikkja er ekstra oppmerksomhetssjuk eller MÅ ut akkurat når man sitter og ammer fordi den er alvorlig bæsjetrengt fks med diare.....

Eller det kom en muffens lyd som må skemmes bort med ekstrem bjeffing akkurat i det lillegull har sovnet...

Eller bikkja sniker seg opp i sofaen mens du er på badet og skifter bleie, og dere er akkurat kommet hjem fra tur i slapsevær. Gjett hvordan sofaen ser ut da.... Spesielt når dem har løpetid, hurra...

Trynet tørkes gjerne på møblene etter at dem har spist, hundebein dukker opp på de merkeligste steder, lekene til minsten forsvinner på mystisk vis og dukker opp igjen i deler i ett visst hundebur noe senere...

Men det er fabelaktig å ha en hund som elsker deg uansett om du er sur og sint, lei deg og trist, når du trenger en lang god tur i skogen eller

en skikkelig god kos.Hunder er fantastiske.

Jeg ble selv så rasende på en av hundene mine at jeg drepte den i fjor. Jeg tror iallefall det var min feil at hun døde. Hun døde av et hjerteinfarkt kort tid etter at jeg hadde skreket til henne slik at hun gikk

og gjemte seg i en krok. Jeg ante ikke at hunden hadde medfødt hjertefeil og at hun skulle bli så redd da jeg ble sinna på henne at hun fikk et hjerteinfarkt. Jeg har aldri brukt fysisk avstraffing på hundene mine, de har heller vært litt bortsjemt med "jaja, sikkert min egen feil" om de gjorde noe gale. Men dette var like etter fødsel og hormonene raste i kroppen min. Husker ikke engang hva jeg ble sinna for... Jeg bare brølte skikkelig -hadde fått helt nok. Like etter ble hun skikkelig syk og døde. Det er det frykteligste man kan føle det at man rett og slett skremte hunden sin til døde. Jeg har hatt det grusomt og angrer som en gal på at jeg ble så sint på henne. Kommer aldri til å bli så sint på hundene mine igjen noen gang.

Kommer til å savne henne for alltid og synes det er tragisk at minsten i huset aldri fikk lære henne å kjenne...snufs...

Skrevet

Huff, stakkars deg... Det må ha vært grusomt!

Skrevet

Hunden til mamma'n din må ha en dårlig oppdragelse isåfall...

Vi har aldri opplevd en opptygd sko så lenge vi har hatt hund, hunden har isteden hatt tyggebein etc. Røyter?! Man må da stelle pelsen om man har dyr. Røyter ikke katter? Og ærlig talt, hva er verre enn en katt som kommer å gnir seg på deg når den kommer inn etter å drept fugler og mus hele natta? Selv om den ikke kommer hjem med byttedyr hver dag betyr det ikke at den ikke jakter hver natt.... Mye eklere med kattebæsj i sandkassa som minstemann får på fingre og skor og klær enn å plukke opp en hundebæsj med pose, for ikke å snakke om kattebæsj i blomsterbed. Det både lukter og er lite trivelig å finne... HUndebæsjen ser du i det minste før du tråkker eller graver borti den, mens kattebæsjen oppdager du først når det er forsent. Å ja, kattepiss og kattebæsj lukter verre enn hundebæsj! Selv ute..

Vi har null problemer med å bade vår STORE hund, hun står helt iro i dusjen mens vi vasker henne og shamponerer henne. Ingen problemer å klippe klør, støvsuge eller børste henne heller. Ligger kun på sin faste plass og er veloppdragen og søt mot alt og alle. Vi har heller ingen problemer med å reise på ferie, enten tar vi med oss hunden da hun er super lett å ha med å gjøre, eller vi har andre til å passe henne, noe som heller ikke er noe problem da hun er så snill og grei og lydig. Folk krangler om å få passe henne!! Hunden vår hopper heller aldri opp på noen, bjeffe på folk gjør hun en sjelden gang, men tier når hun får beskjed. Om neon blir skremt av henne, vel, synd for dem for hun gjør ingenting for å skremme dem. Hun snuser ikke engang på fremmede folk eller dyr vi treffer på gata selv om hun går uten bånd!

Jeg har hatt katt også, kjempesnill en som vi hadde i 12 år, men selv om han var aldri så snill så syns jeg uansett han var mere skitten å syns det var ekkelt å tenke på alle bakteriene han var i kontakt med pga mus og fugler og alle rare plasser han sikker var på som vi ikke visst noe om. Ikke var han noe særlig kjekk å bade heller..... men kattene dine elsker vel å bade, så..

Skrevet

Når en hund har dårlig oppdragelse er det aldri hundens feil, men menneskene som ikke klarer å oppdra den.

Skrevet

He-he, støvsuger du bikkja? =)

Skrevet

Jepp:) I værste røyteperioden gjør jeg det, får vekk sånne løse hår som børsten ikke tar da. Funker som f...

Skrevet

Hvis du sikter til mitt innlegg, så var det det som var poenget mitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...