Ravna Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Er det de gjennomsiktige plastbokstavene/figurene som man klistrer på en glassblokk og trykker mot en stempelpute? Jeg kjøpte et par slike alfabeter sist jeg var på Bikuben. Det ene var med kun store bokstaver, ca tre cm høye, det andre hadde både store og små, og bokstavene var ca en cm. Det første kostet enten 250 eller 300, husker ikke helt, det andre rundt 150. I dag var jeg innom Notabene. Der hadde de et helt alfabet med både store og små bokstaver + tall til 79 kroner! De store bokstavene var ca to cm høye, de små og tallene ca 1 cm. De hadde også masse ulike figurer, ca 10 stk til 79 kr. Det må da ha vært et veldig godt kjøp??? Tips til de som bruker sånt. De solgte også store stempelputer i ulike farger til 39 kr.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 De gjennomsiktige stemplene går gjerne under navnet "clearstamps". Rubberstamps er vel bare den engelske betegnelsen på vanlige stempler av gummi, både umonterte eller montert på trekloss. Så lenge alfabetet på Notabene er i brukbar kvalitet var prisen bra, synes jeg, tror jeg må ta meg en tur og sjekke de ut! Prisen varierer ofte etter hvilket firma som har produsert stempelet, noen "kjente" og populære merker er ofte dyrere enn stempler fra mindre kjente produsenter.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Glemte å si at kvaliteten selvfølgelig også kan spille inn på prisen. Veldig billige stempler kan ha dårligere kvalitet enn de litt dyrere.
Ravna Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2007 Har prøvd dem nå, og resultatet ble i alle fall likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå