Gå til innhold

Er saa fortvilet ......

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er saa fortvilet for tiden.. er naa i min uke 17, og har v;rt sykemeldt fra jobben i ca 1 mnd pga kraftig svangerskapskvalme...fortalte ikke min mor dette, hun trodde jeg arbeidet som vanlig. for hun forstaar bare ikke. hun mener alle kan jobbe normalt under graviditeten, og sier at dette er ingen sykdom. det vet jeg jo. men bare for at hun har hatt smertefrie og problemfrie svangerskap, betyr jo ikke det at andre har det ?? vi er jo alle forskjellige... Hun hadde nok klikket hadde jeg fortalt dette..

Endelig har kvalmen gitt seg, og jeg f;ler meg som en ny person. Men problemet som har dukket opp naa er at i det siste har jeg verket saa siiiinnsykt i ryggen.. vanskelig aa sove, gaa, ligge osv.. det verken og straaler ogsaa ned i rompa og foten avog til.. Merket dette saa kraftig etter min f;rste dag paa jobb igjen, at i dag naar jeg har fri er jeg sengeliggende.. Har vondt i hele ryggen, og spesielt i korsryggen. mistenker bekkenl;sning ja..

Problemet mitt er at jeg for noen dager siden lovet aa ta vakten til en paa jobben, men saa endte jeg opp i dag med disse smertene, og sa til henne at jeg rett og slett ikke maktet jobb imorgen.. men hun hadde ingen mulighet, og det var mitt problem... saa da sitter jeg fint i det.. skal jeg liksom klare aa gaa paa jobb i 8,5 timer i morgen da jeg nesten ikke klarer aa komme meg fra senga til doen uten vonde smerter... ? off.. aa det som er , er at sjefen har gitt klar beskjed.. kan ingen bytte med vakta di naar du er syk, ja da maa du jobbe selv.. hun er en skikkelig BITCH...

Og jeg har selv f;r, maattet gaa paa jobb selv med spysyka, feber osv.. for ingen har kunnet ta vakta..sist kom jeg med sykemelding bare et par timer f;r jeg skulle v;rt paa jobb og ga beskjed ganske sent til sjefen, saa hun ble driiitsur paa meg.. men problemet var bare at jeg hadde stresset med aa faa noen andre til aa ta vakta , aa fikk ikke time hos legen f;r da... jeg jobber alsaa paa bensinstasjon, der jeg gaar stor sett hele dagen, maa vaske hele stasjonen hver vakt, l;fter og b;rer ting... mye tungt ..

Vet ikke hva jeg skal gj;re.. har sittet i flere timer naa aa pr;vd aa forklare at jeg kan ikke jobbe til hun som jeg tok vakta for, men til ingen nytte. saa er iallefall for sent aa gi beskjed naa til sjefen. og jeg faar vel bare beskjed om at jeg maa jobbe.. er saa lei av den dritt plassen.... skal da ikke v;re sann at man ikke kan v;re syk... ??

Aa bare for at jeg ville v;re grei med hun og ta vakta, saa skjer dette uventede .. og jeg sitter igjen med hele problemet... off.. ble langt dette.. men vet bare ikke hva jeg skal gj;re.. nytter ikke prate med sjefen .. forstaar at det er saa mange som slutter paa den stasjonen... helt syyk sjef og regler.. vurderer aa slutte selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, dette høres ikke ut som en grei arbeidsgiver...det kan jo ikke være slik at en MÅ gå på jobb dersom en har lovlig grunn til fravær, slik som sykemelding fra lege? Det bør være arbeidsgivers problem å ordne vikarer når slikt inntreffer, og ikke den som ligger syk hjemme...en helt annen ting er at en kan bytte vakter seg imellom dersom en skal reise bort osv. Du får vurdere hvrodan du kjenner deg, men dersom det er bekkenløsning ville jeg forhørt meg med lege straks - for det er ikke alle typer arbeidsoppgaver du da skal gjøre- og det må arbeidsgiver sørge for å tilrettelegge..

Lykke til!

Skrevet

Kjære deg da...

Du må ihvertfall I K K E slutte i jobben din nå!

Ring legen din og bli sykemeldt. Det er det eneste som hjelper når du omgås med sånne drittfolk på jobben din slik du gjør.

Har en foholdsvis ræva ledelse på jobben jeg også, så nå er jeg sykemeldt i 50% og har vært det siden uke 12, går nå i uke 18. Og det kommer jeg til å bli helt til jeg går ut i permisjon/100%sm.

Jeg ofrer ingenting og strekker meg ikke i det hele tatt pga ledelsen min - de får som fortjent når de behandler folk som dritt!

Du har sikkert bekkenløsning med symptomer du nå. kom deg til legen og i det minste få 50% sm om ikke 100% som nok vil være best for deg en periode. Har du en ok lege? Håper det...

Lykke til!

Skrevet

Herre... dette høres jo helt vannvittig ut.. Du må absolutt tenke på helsa og lytte til kroppen din! Ingen kan tvinge deg til å gå på jobb når du er i den formen du er i! Uff..stakkars deg.. : /

Skrevet

Jeg vet.. sjefen har bare gitt beskje at jeg b;r finne ut hva jeg vil gj;re framover , for hu hadde ingen mulighet til aa tilrettelegge for meg.. noe jeg mener er tull. for det hadde vert 10 ganger enklere.. viss hun ga meg vakter der jeg feks. fikk jobbe med en person mer, og ikke bare kveldsvakter der jeg maa staa alene.. og det er kveldsvakten som har ansvaret for aa vaske hele stasjonen, ta bosset osv, noe som er sinnsykt tungt.. jeg er saa utrolig fristet til aa sykemelde meg imorgen, men blir kansje feil aa gj;re det naar jeg har en vakt kl. 3.. og ikke har nevnt noe til arbgiver.. det er liksom for sent i kveld.. og jeg vaager bare ikke.. hun gaar ikke ann aa snakke med, og forstaar ikke.

Skrevet

Ja saa jeg b;r bare gaa til legen imorgen aa sykemelde meg ? aa levere den da ? selvom jeg egentlig skal jobbe... ? har ikke nevnt noe til sjefen enda om dette, for jeg merket jo ikke disse smertene paa denne maaten igaar da jeg pratet med henne igjen, etter at jeg har v;rt sykemeldt.. dette kom kraftigest igaar paa jobb, og har vart hele natten og idag.. begynte saa smaatt for noen dager siden, men er naa det er skikkelig vondt.. aa merket at det forverret seg tiii ganger mer paa jobb..

Skrevet

har forresten en grei lege ja

Skrevet

Jeg mener iallefall du bør snakke med legen om dette. Og jobben din er jo pliktet til å ta hensyn til deg når du går gravid. Om ikke sjefen har forståelse for dette, så regner jeg iallefall med at legen din har det:)

Skrevet

Ja, du går tillegen imorgen, får sykemelding og levere den til sjefen en og samme dag.

Er det du eller henne som er gravid???

Og er dette en jobb du har tenkt deg tilbake til etter permisjonen? Håper ikke det og da kan du ihvertfall bry deg mindre.

Prøv å slipp den dårlige samvittigheten din. Om du ikke tar hensyn til deg selv nå, så kan du bli sengeliggende i store deler av svangerskapet.

Skrevet

hehe nei dette er ikke en jobb jeg vil tilbake i! tusen takk for svar alle sammen. er saa takknemlig.. f;ler meg mye bedre naa. Jeg skaffer meg sykemelding imorgen, saa faar hun bare mene det hun vil!

Igjen, tusen takk!

Skrevet

Lykke til i morgen, da, og husk at det er din hovedjobb å ta vare på deg selv og magen din nå :-)

Klem,

Skrevet

tusen takk!

Skrevet

Førs av alt er jo din mor lite forståelsesfull må jeg si! Har slitt med ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap og da er det ikke mulig å gjøre noe annet enn å eksistere! Greit nok at å være gravid ikke er en sykdom, men en kan faktisk bli syk av å være gravid...

Arb.giveren din er jo i samme gate - fullstendig ufølsom og virker å ha lite empati med andre - selv om jeg skjønner at det kan være kjedelig å få beskjed om sykdom på så kort tid, så er det helt uakseptabelt å reagere sånn. Få deg en sykemelding for bl (ja, det høres akkurat ut som det - har det selv, og det er voooondt!) jo før jo heller, for det blir nok ikke noe bedre...lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...