Murmeline Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hun får to til tre måltider, og avføringen er fast, men ikke ille vond å få ut. Hun bæsjer mange ganger om dagen, og bare en liten bæsj hver gang. Det er jo fint for magen hennes, tarmen er aldri plagsomt full, MEN; da det ikke er alltid jeg får med meg at hun har bæsjet (og er tett i nesen selv,så kjenner ikke lukten..), blir hun sår i rumpa der hvor bæsjen blir liggende. Og den ligger alltid på samme sted, så den stakkars huden hennes får gjennomgå. Noen tips til hvordan bæsje sjeldnere og mer, eller krem el.l som hindrer huden å bli så sår?
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Du kan forsøke å gi sviskesaft ved måltid og bruk sinksalve eller pudder på stumpen. Tulla er også slik men nå kommer det mer hver gang og ikke så ofte.
Murmeline Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2007 Jeg gir noe sviske, men tenkte at hvis jeg ga mer, ville hun bæsje enda oftere? Hm, skal prøve i morgen. Synes du virkelig sinksalve gir noe effekt? Synes den ikke gjør så mye jeg..
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Prøv inotyol salve..fåes kjøpt på apotek,den er suveren på sår babystump
Murmeline Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2007 Å ja, den husker jeg mange skryter av. Men er ikke den skrekkelig sterk? Den er jo ikke laget for babyrumper..
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Er ikke egentlig laget for babyrumper nei,men den er ikke sterk fikk jeg beskjed om når jeg kjøpte den. Er MYE zink i den,så den er mye bedre enn vanlig zinksalve.
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg ville sluttet å gi sviske jeg ) Iflg min HS er det ikke lurt å gi sviske dersom de ikke er harde i magen og har problemer med å få ut avføringen. Kan jo være verdt et forsøk...!? Vi har aldri gitt sviske og magen ser ut til å fungere greit likevel. Det kan også gi mageproblemer på sikt dersom man gir det unødvendig.
meg og jentene Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Samme skjedde her da vi begynte med mat-intro. Tok noen uker, så gikk det over av seg selv. Nå bæsjer hun bare en gang per døgn igjen, som før. Prøv å gi litt banan. Det gjorde vi,men jeg vet ikke om det var det som hjalp eller om det var tilfeldig. Vi byttet også fra maisgrøt til havregrøt (4mnd grøter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå