Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 5 mnd gammel baby,hun får grøt på kvelden,og da blander jeg i malt-ekstrakt.Nå har hun ikke bæsjet på en uke,og hun er tydelig utilpass.Jeg har prøvd sviskejuice,tempen,"sykle" med bena,-you name it.... Hvor lenge er for lenge å gå uten å bæsje?Noen som har opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg opplevde nesten en uke. Gi babyen din raspet pære, da blir det nok fart i sakene!
Murmeline Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Hvor mye sviskasaft gir du? Når? Noen sier at malt virker motsatt.. Prøvd olje i grøten? Gir du væske ved siden av grøten? Hva slags grøt? Snuppa mi ble hard i magen av mais i grønnsaksmos..
storesøster og lillebror Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Har slitt m d samme her også. Våknet i går kveld og hylte, d samme skjedde i morgest. Tydelig vondt. Har prøvd å gi henne sviskesaft, men d liker hun ikke. Kjøpte maltekstrakt og d har jeg gitt henne flere ganger d siste døgnet. Hun får litt grøt på kvelden, og i kveld blandet jeg maltekstrakt i. Heldigvis bæsjet hun... jeg og pappan ble så glad. Tydelig at d har plaget henne. Har prøvd å massere magen og bært henne rundt på magen. Masse luft har kommet da. Lykke til. Håper d ordner seg.
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Prøv å bruk et termometer og "pirk" litt i endetarmsåpningen (bare så vidt), det hjalp oss med en gang da hun ikke klarte å få ut noe selv. Skikkelig effektivt!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Jeg gir maisgrøt blandet med mm,og så gir jeg henne mm både før og etter maten.Jeg har gitt noen ts sviskesaft etter at hun har fått mm,sånn midt på dagen.Hva slags olje i grøten mener du da?
Murmeline Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Da ville jeg prøvd en annen grøt, hørt at mange sliter med den. Det er hvertfall grunnen til at jeg ikke gir maisgrøt (bruker selv Holle hirsegrøt fra helsekost, veldig fornøyd). For du har jo passe mengde (etter min mening da;) sviskesaft. Olje: en nøytral matolje=glidemiddel for tarmen;) Mme-mødre blir gjerne anbefalt olje som tillegg pga treg mme-mage..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå