Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk regning på 7000,-depositum på lokale vi skal ha i bryllupet vår 16aug08, Og hvis det blir avbestilt får vi ikke pengene igjen. Synes dette høres helt vanvittig ut. "Greit" å beatle hvis man avbestiller en måned før e.l. Ikke bare det,fikk kun 6 dager å betale på, han nevnte ikke noe om dette da vi så på lokale for 4 uker siden.

Høres dette rettferdig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei d syns jeg høres helt teit ut... For hvis man avbestiller 1mnd før el tidligere så burde man jo få tilbake pengene... 7000kr også får man 6dager på og oppdrive de.. Da hadde jeg ringt dem og spurt hvorfor de ikke sa noe når dere var der for 4uker siden....

Skrevet

Dette hørtes helt vilt ut! Vi betaler 3500,- i leie, og fikk regningen for 3 uker siden og den skal være betalt innen 20. mars og vi gifter oss 24.

Hadde nok ringt dem ja...

Skrevet

Dette er helt på jordet! Hadde ikke betalt.

Skrevet

Er det noen sted jeg kan sjekke om dette er lov, om jeg har noe rettigheter iforhold til avbestilling og depositum tilbake?? Noen som vet hvem, hva, hvor?

Skrevet

Høres litt dyrt ut kanskje? Og veldig kort frist ettersom dere skal ha lokale først neste år?

Vi betaler 4000,- i depositum, 5700,- for leie av lokale, 800,- for vask. (litt smådyrt for leie synes vi, men skal gifte oss 07-07-07 og det er ikke lenge til, så kunne ikke akkurat velge og vrake i lokaler...)

Skrevet

Hei, det kan kanskje være en ide å kontakte forbrukerrådet om dette?? Du kjøper jo en tjeneste, som er leie av lokale, og det burde jo være rettigheter innenfor dette. Iallefall kan du ringe å høre.. Her er nr og internettadresse:

815 58 200 (for forbrukere)

http://forbrukerportalen.no/Organisasjoner/forbrukerradet

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg er daglig leder et sted hvor vi leier ut lokaler til bl.a. bryllup. Vi lar gjerne våre potensielle gjester holde av lokaler så lenge de ønsker - såfremt det ikke kommer inn andre forespørsler. Da må vi ha en mer konkret avtale, hvor kontrakt sendes og betingelser bestemmes. I disse betingelsene står også avbestillingsfrister. Selve betalingen vil vi ha 2 uker før. Dette fungerer veldig greit, og jeg synes det du skriver om høres veldig spesielt ut... Skal de sitte å få renter av disse pengene i et år da? Nei, jeg ville så absolutt ikke betalt!

Skrevet

Jeg har skrevet inn til forbruker rådet, så får høre hva de sier. Det står også i kontrakten at beløpet trekkes fra summen når selskapet er ferdig men uten renter, så de skal tydeligvis tjene på dette. Mye kan komme i veien, sykdom, død, graviditet, brudd osv. Skal de da tjene på andres ulykke, nei blir for dumt

Skrevet

Der vi leier er det følgende betingelser:

"Alle som leier lokalet må betale et depositum tilsvarende beløpet av halve leieprisen. Leiekontrakt mellom leier og utleier bekrefter et tosidig ansvarsforhold. Blir lokalet avbestilt 3 mnd før avtalt leietidspunkt returneres depositumet til leietaker. Etter 3 mnd. beholdes depositum av utleier."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...