Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 19 mnd som var borte fra barnehagen i går og i dag pga feber. I morges var tempen 38,6 og i kveld 37,5. I barnehagen har de en regel som sier at barnet skal være feberfri en dag før de kommer i barnehagen igjen. Men jeg er ganske sikker på at jenta mi har feber pga at hun får tenner nå. Hun har vært frisk og rask hele tiden, men er litt sutrete. Hva tenker dere om å sende henne i barnehagen i morgen, forutsatt at hun er feberfri? Hun har jo da ikke hatt en feberfri dag hjemme, men jeg syns jo det er litt annerledes fordi feberen trolig har sammenheng med tenner. Hvva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt henne hjemme i morgen. Dere vet jo ikke sikkert hva feberen kommer av. Feberen har så lett for å plutselig stige hos de små. Og det er jo best for både barnet og bhg.personalet at hun er hjemme hvis hun ikke er i form.

God bedring til jenta di =)

Skrevet

leste du i dagbladet forrige helg? Handlet om at foreldre sender syke barn i barnehagen. Og at unskyldningene er "feber pga tenner" "oppkast pga tenner" osv... Og mange mener at det er greit å sende unger som er konstant forkjøla i barnehagen også, for de blir jo smittet igjen like fort..

Når barnet ditt har feber,uansett grunn er immunforsvaret svekket. I barnehagen er det en million smittekilder og ulike bakterier. Ungen din har 90%større sjangs for å få med seg noe av dette hjem hvis du sender henne i barnehagen etter bare en dag uten feber.

Skrevet

Takk for svar. Nei, jeg leste ikke Dagbladet. Jeg ville uansett ikke sendt jenta mi i barnehagen med feber, bare så det er sagt. Eller syk i det hele tatt. Men jeg ser poenget. Er vel best å holde henne hjemme en dag til.

Skrevet

barnehagen sier ofte dette for å være sikker på at barna er helt sikre.. smittefaren er stor blant de små..

Jeg har hørt at de får ikke feber når de får tenner, men tennene kommer som følge av feberen el diareen... var visst no nyere forskning..

Skrevet

Barn får ikke feber pga tenner, de får tenner pga feber.

Skrevet

Med så lav feber i dag ville jeg sendt henne i bhg i morgen om hun er feberfri og virker fin i formen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...