Gå til innhold

Hjelp! Gutt 10 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 10 år blir bare værre å værre å håndtere, han er frekk, oppfarende, bryter alle regler og grenser og må passes på hele tiden. han bryr seg ikke om noe jeg sier, han svare igjenn, stikker av, skulker skolen og nå har han blitt tatt for butikk tyveri.. jeg aner ikke hva jeg skel gjøre! jeg har forsøkt å få hjelp fra BUP, men de har fortsatt ikke kommet på banen- jeg ringer stadig å maser og håper de får ut fingern snart. Skolen ringer meg støtt for å fortelle hvor "slem" han er, og sender brev med hjem... hva skal jeg gjøre??? Jeg har endt opp som en gråtende og snufsende mamma, jeg griner hver eneste kveld og orker snart ikke mer- selv om det ikke går an å si det for selvfølgelig orker man. Jeg står i det og kommer alltid til å gjøre det, men jeg r sliten og fortvilet. Alle gode råd mottas med takk.

-sliten trist og lei mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei forstår det er frustrerendes,det du må gjøre er å snakke med læreren på skolen og få de til å ta kontakt med ppt som videre kan sende en søknad til bup,eventuelt er du kansje nødt å ta kontakt med fastlege,men det beste er å få skole til å engasjere seg da det er de som har ansvaret for gutten din under skoletid,og det er å blir deres ansvar ikke ditt........Det er alltid en grunn for at barn oppførere seg på denne måten,kansje han ikke kommer overens med lærere eller elever,eller at han føler at ingen forstår ham og reagere med sinne,derfor er det viktigt for deg og ditt barn at dette blir undersøkt.slå i bordet si at dette er godt for langt,eventuelt si at du har mistanke om adhd,kan hende de våkner da,hjelp må du i hvertfall få.

Skrevet

Høres ikke lett ut. har du prøvd å snakke med gutten din, er det en grunn til at han er så vanskelig, noe han har opplevd.. kan han ha adhd ol ( hyperaktiv) med slik diagnose kan noen oppføres eg sånn??Har han det fint på skolen , har han venner evt blir han mobbet? Håper du snart kan få hjelp fra BUP ihvertfall. Man føler seg så hjelpesløs i en sånn situasjon.

Vanseklig å gi gode råd, men snakk med ham snakk med skolen. Prøv å sette av litt alenetid med ham ( kvalitetstid) Gjør noe kjekt sammen med ham bare du og ham evt faren. Kansje han trenger mye opperksomhet av en eller annen grunn? Men vær konsekvent i måten du oppdrar ham på. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...