Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt skal lægge sig snart, har fått feber her sist på dagen, sist var den 39.2. skal jeg gi febernedsættende??

Er 7 mrd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga i alle fall min på 39,3 i sta (11 mnd). Liker ikke at han skal legge seg med feber.

Skrevet

Jeg hadde gjort det, spesielt siden han skal legge seg. Feberen kan jo stige i løpet av natten, og man har ikke like god kontroll over den på natten. Feberen kan ofte stige veldig kjapt hos de små.

Skrevet

Jeg har spurt to leger om dette, og de har begge sagt at en skal gi febernedsettende når feberen er over 39.

Var på legevakten med datteren min mandag. (3mnd) Hun hadde da 39 i feber og jeg fikk beskjed om å gi henne paracet for å senke feberen.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å vente til feberen er over 39,5 og at jeg helst skal prøve å drøye det da også og heller få ned feberen ved hjelp av kalde omslag på kropp og spesielt hode og kle av.. kaldt rom men ikke trekk. Hvis feberen steg opp mot 40 fikk jeg beskjed om å gi paracet.

Små barn tåler høy feber bedre enn voksne og den høye feberen er med på å styrke immunforsvaret deres. Hvis den er 39,2 rett før sengetid tror jeg imidlertid at jeg ville gitt en paracet også sjekket etter 4timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...