Gå til innhold

Får tenner og spiser minimalt,lurer på

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det være farlig?

Bør jeg dikke og dulle for og få i henne litt eller bare tilby og ta det vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt.

Om hun ikke vil ha, så ikke dill for mye. Er nok ubehagelig og ømt i munnen. Prøv å tilby noe kaldt. Det kan hjelpe

Og masse drikke da

Skrevet

Siden min lille ikke gir så mye uttrykk enda for hva hun har lyst på, så prøver jeg som oftest med et par ting. Først f.eks grøt, så frukt, evt. suppe. Hvis hun da ikke ville hatt noe, så ryddes det bort ja. Men gir henne noen alternativer først. Gir heller litt frukt (her går det bare i eple) i mellomtiden hvis hun vil ha.

Hvis det ikke er snakk om tenner, sykdom etc så tilbys det vanlige måltidet, og ryddes bort uten alt for mye dikke dikke.

Skrevet

Ikke dill for mye, tror jeg. Vi har hatt eksakt det samme problemet (og har det) men gutten vår på 2 år (heldigvis de siste tennene nå da). Jeg passer selvfølgelig på at vi ikke har biff og seige greier til middag, men godt kokte grønnsaker og myke ting. Har han vondt i tennene så har han vondt i magen også og får diaré. Så når det gjelder vår gutt tror jeg ikke det bare er i tennene han har vondt. Det som vi har prøvd med hell av og til er å smøre dentinox på rett før vi begynner å spise. Da spiser han noe i hvert fall. Han får også paracet hvis han har det virkelig ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...