ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Det er ganske så vanelig at man legger på seg en god del kg i et (15 kg)svanger skap.. det veier jo en god del til sammen. pluss at vi har et sug til mere mat. jeg bare ser alle innleggene om; hvor mange kg har du gått opp?.. det er jo litt dumt.. for alle er forskjellige! Så lenge man ikke har sprengt vekta med flere kg i mnd.. over flere mnd og fått kjeft hos lege og jordmor....Så tror jeg vi alle bør ta de kg med glede!!!!!! Glede oss over for at de kg er et stort tegn på at vi skaper et liv, som vi skal få leve sammen med! Klem
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Jepp! Vi legg jo på oss for at babyen skal ha det bra! Det er heilt naturlig! Hurra for å ikkje vere for opptatt av vekta!!
Nanna1976 Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Kunne ikke ha sagt meg mer enig. I tillegg er det meningsløst å diskutere fordi vi alle har forskjellig utgangspunkt. Totalt meningsløst å skryte av at man har lagt på seg lite. I utgangspunktet kan man jo ha vært relativt stor fra før. Og dersom man ikke var det er det ihvertfall ikke noe å skryte av. Nei, det er ikke helt sunt.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Enig men allikevel uenig... Jeg skrev et innlegg idag om at jeg var så fornøyd fordi jeg er 19+1 og har kun gått opp 200 gram ennå... Det skrev jeg fordi jeg er virkelig glad og stolt over meg selv. jeg er overvektig og tok av 20 kilo i fjor høst og la om kostholdet mitt totalt. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kilo, og det er mye for noen som allerede har mye om dere skjønner. jeg har i alle år slitt med vekta, men når jeg gikk gravid med prinsen tenkte jeg ikke på vekta i det heletatt. Nå er jeg mer obs og spiser akkurat det jeg vil ha men i mindre mengder fordi min overvekt er farlig!!!! Men jeg er enig i at veldig mange her inne er syklig opptatt av vekta under et svangerskap... så jeg er helt enig ta de kiloene som kommer som et tegn på at du skaper et nytt liv.. Men måtehold er nøkkelen til å ikke måtte streve for hardt i ettertid.
Nanna1976 Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Så absolutt når man er i din situasjon. Men vi må også huske at det er mange jenter som sliter med spiseforstyrrelser og et rart syn på vekt. Diskusjonen blir da litt fjern. Jeg ble for eksempel gravid rett etter en relativt omfattende mageoperasjon pga reflux. Har vært dårlig i flere år og alt for tynn (veide 55 kg da jeg ble gravid, 173 høy). Så jeg skal i grunnen være veldig fornøyd med å ha gått opp 6 kg i uke 23. For de som ikke kjenner bakhistoriene våre vil da ikke se at vi begge i grunnen ligger der vi skal:)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2007 jeg skjønner jo at dem som er overvektig ikke bør legge på seg så mye for dems egen helse og sitt barn. Men da man er normal og klager over 2 kg opp... skal jo ikke akkurat tenke på kg.. da man bærer et liv i magen da! det blir feil!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Ja man kan ikke ta alle under samme kam... Aller har sitt eget utgangspunkt. Jeg er strålende fornøyd med så liten vektoppgang enda, ettersom jeg vet t det er mellom uke 20 og 30 den reelle vektøkningen finner sted. (gjennomsnitt) Og da er det est for min helsesituasjon å holde meg lavt nede i vektkurven enda. Men når det er sagt, hadde jeg vvært + 7 kilo idag så hadde ikke det heller gjort noe, jeg hadde ikke stappet fingeren i halsen og bare spist havregrø i 5 uker fremover. Alle har sine egne utgangspunkt, og det er helt umulig å ammenligne med noen andre. Håper at alt går bra med deg i ditt svangerskap Nanna1976, for du er da like gravid som jeg, selv om jeg har et mye større ugangspunkt i vekt enn deg!! Kos deg i graviditeten. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå