Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg!!!!!!! Jeg tok den på mandag, men i dag ringte de og sa det var noe feil med prøvene, så jeg må ta den opp igjen på fredag!!! Kan ikke si jeg ropte hurra da nei..... Hadde mest lyst å grine, det er ikke det mest behagelige jeg har vert med på akkurat!!

Skrevet

Hei!

Kanskje et dumt spm, men ka e glukosebelastningsprøve...????

Skrevet

Føler med deg, tok den selv for 14 dager siden. Men trodde den skulle vært verre... Får svaret om 1 uke. Lykke til :o)

Skrevet

Det er ikke noe morsomt nei - foeler med deg. Jeg maa nok ogsaa ha en (mest sannsynlig to - screening (1 timers) og vanlig (tre timers)) snart, og gleder meg ikke nei.

Lykke til i morgen da - krysser fingrene for deg xxx haaper tiden gaar fort. Maa du sitter der og vente hele tiden?

Skrevet

Hei jeg var å tok glukosebelastning på torsdag og syns det gikk helt greit. Hadde grudd meg skikkelig for jeg husket at det smakte pyton, men denne gangen hadde de puttet sitron i pulveret så det smakte som sitronsaft. Ikke søtt og klissete i det hele tatt.

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg skal visst ta en sånn sukkertest på mandag, -Hvordan foregår det og er det ubehag ved det? Tar det lang tid?

Skrevet

Jeg tok Glucose belastning sist fredag, ikke særlig godt. Desverre var det værre for meg denne gangen enn det var da jeg tok den sist for fire år siden, men så er også svangerskapet helt forskjellig)

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8452314

Her er en tråd om min prøve forleden, og nei jeg prøver ikke å skremme deg dette går faktisk ganske lett for mange.

Ønsker deg lykke til, og sender deg en trøste klem i tilfelle det blir ubehagelig.

Ps Skulle du oppleve dette som ille så tenk på den lille inni deg, vi vil jo alle det som er best for være små :D

Skrevet

Jeg skal dit til onsdagen neste uke=( trodde de bare skulle ta no blodprøver jeg... hmm.. Nå gruer jeg meg!!

Skrevet

Glukosebelastning utføres på oss som har for høyt blodsukker når vi tester enten selv eller hos lege..

Jeg har kostregulert diabetes. Jeg var på en slik sukkerbelastning i januar. Jeg hadde 5.5 fastende blodsukker. Etter 2 timer i stolen etter inntak av 2.5dl sukkerholdig drikke (spesiallaget blanding), hadde jeg verdier på 10.7...

Jeg har nå i 14 dager målt blodsukkeret mitt før og etter hvert måltid samt når jeg legger meg på kvelden og når jeg står opp om mårran.

Er egentlig fornøyd med resultatene mine, men ser at jeg må skjerpe meg enda mere med tanke på fiberrik kost fremfor "lettvint" mat...

Det er egentlig ikke noe å grue seg for. Sykepleierne er så snille og greie atte...

Vi satt 2 stk. sammen når jeg tok denne belastningen. Han andre som var der sammen med meg var SVÆR... så han har nok et større problem enn meg vil jeg tro...

Jeg har også blitt henvist til indremedisiner etter dette. Men regner med at det er både blodsukker og blodtrykk som skal gjennomgåes der.

Var hos fastlegen idag. Og SF målet mitt var rett over den røde streken, men innenfor det grønne området. Og jeg hadde faktisk gått ned 500g siden sist jeg ble veid hos legen.

Så dersom dere får beskjed om at dere har for høyt blodsukker. Ikke fortvil. Dere som får slik oppfølging kan nesten være enda tryggere på at ingenting går galt i svangerskapet..

Skrevet

Heiscubagirl med scubababy - interressant at du sier du har gaatt ned i vekt - jeg hadde svangerskapsdiabetes sist - og faar det nok igjen - og som du maatte jeg teste blodsukker gjennom dagen - og det gikk greit og kontrollere det med kosthold. Uansett - jeg la ikke paa meg i det hele tatt nesten de siste 6 ukene av svangerskapet (etter jeg begynte aa teste) - sikkert fordi jeg spiste veldig lite karbohydrater (ikke noe godteri) og spiste mindre og oftere - saa det har innvirkning paa vekten. Jeg vokste ikke mye paa slutten heller - og legen sendte meg paa ul igjen fordi han var bekymret fordi jeg ikke vokste - men alt var fint. Og jeg endte opp 3.5 kilo lettere etter svangerskapet enn foer jeg ble gravid.

Enig med du - det er ikke noe aa grue seg for eller fortvile over - og det gaar som regler over etter babyen kommer. Det er mer viktig aa passe paa at den lille ikke faar for hoeyt blodsukker. Man vi jo foerst det beste for babyen uansett. Det er et ork og teste blodsukker hele dagen, men det er det eneste - og det er mer en upraktisk enn ett problem. Det blir en vane. Man finner fort ut hva man reagerer paa og hva man kan spise.

Det eneste med sukkerbelastningstesten som er faelt er drikken og det at man maa sitte der og vente i timesvis og teste (iallefall saann er det her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...