Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 gir han vann når han er våken, prøver å holde han når han gråter, prøver å ikke gi melk etc. blir han ikke avhengig av vann om natta da? sliter med nattavvening.....
mammsen06 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Nei vannet ble hun fort lei av. Det gikk 3-4 netter fra vi startet med nattavvenninga til hun sov uten problem. Vann ville hun bare ha de to første nettene. Men det nyttet ikke at det var jeg som gikk inn og skulle roe henne. Da kjente hun lukta, så da ga hun seg ikke uten at hun fikk pupp. Så her i huset så var det pappan sin jobb, å roe henne og tilby henne vann. LA henne også skrike litt, men gikk jo inn med jevne mellomrom såklart. og det er helt forferdelig mens det står på synes jeg. Men guri kor deiliig når det er gjort:-9 Lykke til med avvenninga, det går bra til slutt:-)
mammsen06 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 ps. tok henne heller ikke opp fra senga om natten. Hun måtte vere der fra hun la seg om kvelden til hun våknet om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 hvor gamle er disse bebisene som dere nattavvenner...? min gutt er snart 5 mnd.. for tidlig det kanskje..?
Gjest_1001 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Det kommer jo an på størrelsen og hva han spiser. følger han kurven fint og ligger gjerne litt over så er jo det OK, men om han ligger under kurven ville jeg latt vær? Oghar du begynt med fast føde?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 min pleide å sove hele natta,,for 2-3 mnd siden,...nå er han vken,..2-3- ganger om natta. han er 9 mnd. takk for svarene:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 han fullammes enda..følger fint vekt og høydeskjema.. men våkner et par ganger på natta for pupp.. bør jeg begynne med litt grøt på dagen og etterhvert avvenne pupp natt??
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 anonym, dersom han har det fint med fullamming så ville jeg ventet med grøt. selv om det betyr nattamming, det er normalt. Det er ikke normalt at et barn som fullammes ikke trenger mat på natta. Noen barn trenger ikke mat på natta selv om de fullammer, men det er ikke "regelen". Ville ikke startet med grøt for å få han til å sove mer, kan være det blir motsatt virkning også. Flere som starter med grøt for de tror det hjelper mot å sove rundt får motsatt virkning, barnet våkner oftere. nattavvenning ville jeg startet med den gangen han får mat i tillegg til amming og du vet at han får nok næring uten nattamming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå