trillemamma Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har planer om å reise alene til syden med 6-åringen. Så er spørsmålene: En uke? To uker? Jeg har lyst til å reise i to uker, men jeg har hørt enkelte si at det kan bli litt lenge og kjedelig for meg, siden vi reiser alene. Andre erfaringer som er verd å ta med seg?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 hvorfor skal du reise alene? Har du ingen å reise sammen med eller liker du best å være litt for deg selv og ta livet helt med ro sammen med barnet ditt? Noen sier jo at 10 dager er passe. Kansje prøve det? Skal du være der en uke så går jo hvertfall en dag eller to med på reising og pakking.. Og to uker blir kansje litt lenge.. Men det kommer jo ann på hvilke planer du har også. Sikkert forskjell på å ligge to uker på stranda og å farte litt rundt, dra på litt utflukter å sånn, da går jo dagene veldig fort. Jeg skulle gjerne reist til syden selv, men lurer på hvordan det ville vært å reist alene.. Føler at det er litt tryggere å reise sammen med noen jeg da :-P
trillemamma Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2007 Vi reiser alene siden vi ikke har noen andre å reise med. Eneste alternativet er en venninne med barn, men hun har ikke penger. Jeg har vært litt redd for å reise alene, uten andre voksne, siden jeg i perioder har følt meg veldig ensom og jeg savner den typiske A4-familien. I fjor var vi i dyreparken med en venninne og jentene hennes, men nå SKAL jeg til syden! Forskjellen i år, er at jeg har nå en kjæreste som sitter hjemme og venter på meg, han blir desverre ikke med på tur. Så de selger 10-dagers-turer? Det visste jeg ikke, skal sjekke det ut.
Mille-k Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Heisann, jeg har vært alene i på Mallorca med sønnen min. Han var da 3 1/2 år. Jeg synest en uke var nok. Vi koste oss, men det var slitsomt å aldri ha fri, passe på han hele tiden.. Kunne ikke legge meg ned og sole meg i fem minutter.. Han var ikke gammel nok til å være med i barneklubb som de har mange steder, sikkert lurt både for deg og han å være med på noe sånt. Hvis han er et barn som vil være med på sånt, min sønn ville nok ikke ha vært med nå som han er gammel nok.. han er ganske sjenert. Og så kan det jo være greit å høre med reisebyrået om det er reisemål hvor det er vanlig at man reiser alene med barn.. Vi dro til et sted der det kostet mindre å reise alene med barn, men det var bare oss der likevel. Det er jo kjipt å se "kjernefamiliene" kose seg i syden og, men ikke værre enn her hjemme... Prøv å ikke tenke på det, tek heller på fordelene det er å reise alene.. færre å ta hensyn til f.eks. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå