Gå til innhold

Er gutten min treg? Vil ikke rulle rundt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 5 1/2 mnd og viser ingen intr for å rulle rundt eller åle seg fremover. Fikk beskjed av HS om å trene med han på dette da hun mente han burde klare det nå. Så nå øver vi flere ganger om dagen uten at det gir noe resultat. Han vil ikke forsøke en gang virker det som..

Hadde tenkt å la han gjøre dette i eget tempo, men siden HS var uenig så lurer jeg på om dette er noe de fleste i den alderen klarer/bør klare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er ei ordentlig hs du har og ikke en som leker, for har aldri hørt noen si noe sånt før. 51/2 mnd er jo ikke så sent da, spesielt ifht ålinga. Jeg synes heller du skal la han klare det i sitt eget tempo.

Skrevet

Gutten vår begynte ikke med å rulle fra rygg til magen før han var 6mnd.Plutselig begynner di så ikke no å stresse med.

Skrevet

He-he, ja hun er nok det.. For min del må han ta den tiden han trenger, var det jeg sa til HS og da jeg fikk beskjed om å øve med han. Hun mente han burde klare det nå. Men når jeg øver med han ser han bare rart på meg og hjelper overhodet ikke til så det virker ikke på meg som om han er helt klar for dette ennå..

Skrevet

Min gutt ruller heller ikke, han er jo litt yngre enn din. HS sa til meg at de burde kunne det når de blir 6mnd.

Gutten min er stor og tung - og har ikke vært spesielt interessert i å røre på seg før nå i det siste. I føle min hs så var store babyer ofte litt treigere, noe som nok kommer av at det er så mye tyngre for dem.

Skrevet

Hvis du føler at det ikke er noe galt med gutten, så er det ikke det! Alle barn begynner forskjellige med ting. Det med rulling kommer jo så plutselig og...

Skrevet

Jeg har ei jente som ennå ikke har rullet og hun er snart 6 1/2 mnd.

Da jeg var på 6 mnd kontroll så spurte legen om hun ruller og jeg svarte at hun ikke gjorde det, men at vi øver litt. Da sa han at det ikke er nødvendig, noen barn ruller ikke før de er 6-7 mnd, og at hun gjør det når hun er klar for det.

Å åle seg når de er 5 mnd, tror jeg det er ganske tidlig.

Vesla mi, som tydligvis ikke er av de kjappeste, har så vidt begynt å dytte seg bakover.

Jeg lar henne bruke den tiden hun trenger.

Hun prater mye da. Det tar jeg som en trøst. ;-)

Skrevet

Ok, da gidder jeg ikke styre mer med det så får han ta ting i sitt eget tempo. Er mange andre ting han er flink til så resten kommer vel etter hvert..

Takker for svar:o)

Skrevet

Ta det helt med ro..hehe :) Gutten min rullet heller ikke når han var 5,5mnd.. viste ikke tegn til å begynne med det heller. Men når han ble 6mnd så var det akkurat som om en bryter ble slått på og han rullet hele tida :) Åle begynte han ikke med før han var nesten 9mnd,nå er han 9,5mnd og åler i full fart her :)

Men han sitter ikke selv enda,fysioterapeuten har sett på han og konkluderte med det at han rett og slett ikke er klar for det enda,han er kjempesterk,men vil liksom ikke sitte..

Så bare ta det med ro du,babyene lærer i sitt eget tempo :)

Skrevet

datteren min var veldig tidlig ute med å rulle.. hun snudde seg når hun var en 3-3.5 mnd og rullet bortover når hun var 4 mnd...

en venninne av meg sin datter som er en mnd eldre hun snudde seg fra rygg til mage i 4 mnd alderen...men hun lærte seg det aldri..den dag i dag er hun 11 mnd og kan ikke rulle rygg mage.. men hun kan sette seg opp, krype, reise seg opp, gå langs bordet osv...

så hun er like langt som min datter er..selv om hun ikke kan rulle

Skrevet

Jenta mi blir 6 mnd om få dager. På lørdag snakket vi om hvor uinteressert hun var i å rulle. To dager senere hadde hun plutselig snudd seg fra rygg til mage! - og hun har gjort det hver dag etter. Så det kan skje fort, selv om det ser ut som om de ikke er interessert :-)

Skrevet

Lite interesse i å rulle her også. Hun kan rulle fra mage til rygg, men liker det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...