Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hva slags kjønn ventes, og hvordan har svangerskapet vært hittil? Kvalm, oppkast, trøtt, sliten, hodepine, lyster, andre symtomer ++ ?
Nanna1976 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg trodde lenge jeg kom til å få en jente fordi jeg hadde de typiske tegngene på det. Har vært en god del kvalm fremt til uke 13. Hatt kjempe lyst på appelsinjuice men også sjokomelk. Hårveksten nesten borte på kroppen men desto større på hodet. Uansett vet vi nå at det blir en gutt så tror det er nytteløst å spekulere i sånt. Kommer mye an på hva kroppen din trenger.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Tror heller ikke på tegn, derfor tenkte jeg høre hvor forskjellige svangerskapene våre er, i forhold til kjønn. dvs de som da vet hva de får. Er vel et fåtall de typiske tegnene passer til.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 * Var bare litt kvalm på kveldene i ca 1 ukes tid * Har aldri kasta opp * Var litt trøtt en periode på et par uker i starten * Hadde også litt hodepine i starten * Hadde helt dilla på appelsiner, appelsin juice,og lollipop en god stund * Har typisk "guttemage" * Fosterlyd på 140-144 Venter GUTT
Solskinnsjenta Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Veldig kvalm fra uke 6-13. Noe trøtt og sliten, ingen lyster, magen foran, fort stor. Skal ha en av hver =)
Småbarnstreff Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Venter min andre jente og de to svangerskapene har vært ganske like. -Kvalm fra uke 6 -Trøtt -Guttemage -Ikke godtesjuk eller lyst på noe spesielt -Har ikke merket noe endring i hårvekst eller noe slikt -hjertelyd 135-145
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 kvalm til uke 16, lite oppkast. Veldig slapp, sliten. hjerteslag 134 trøtt. ikke endring i hårvekst, tror jeg.. venter ei jente !
Jeenie Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 jeg har vært i stort sett fin form hele veien... var litt plaga med ekstrem trøtthet en periode fra uke 4 til 16... og litt småkvalm på kveldene, har ikke kasta opp eller noe.. venter gutt!
scubagirl med scubababy Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Først må jeg si at jeg ikke vet hva som bor i magen min. Vil heller ikke vite det.. (kan hende jeg endrer meg før fødselen, men nå vil jeg at det skal være en overraskelse) Jeg fikk positiv g-test 10 dager etter EL. Jeg har ikke vært kvalm. Jeg har vært ekstremt trøtt. Noe som avtok etter 13. uke. Fosterlyd idag på 155 slag/m. Vi kaller nurket for "junior". Vet ikke om det tyder på jente eller gutt. Håret har blitt flottere, neglene blitt mer flisete.. Ellers har jeg ikke noe mer å tilføre tror jeg...
*RutIetutt* Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Første gang: -Ekstrem svangerskapskvalme fra uke 5 - 12 (innlagt pga uttørking) -Fødselsstripe (svak) fra navlen og ned fra ca uke 16 - stripe fra navlen og opp i ca uke 30. -Svimmel og lavt bt på slutten -mye vann i kroppen på slutten -avsmak mot appelsinjus, melk, sjokolade og kjøttdeig -likte godt egg, grove skiver med leverpostei, McDonalds mat. -Spiss og høy mage -kjente liv fra uke 16 -puppene mine forandret seg ikke og var ikke ømme -navlen min ble liksom visket ut med en gang magen kom, og forbble helt flat. Fikk gutt Denne gangen: -Ekstrem svangerskapskvalme som begynte som ettermiddagskvalme før ikm og ble ekstrem fra uke 5. Ble ikke innlagt denne gangen, men kastet opp hver dag i 14 uker - er 20+2 i dag og er kvalm enda - men mye bedre enn det har vært. -bl fra uke 13 -ømme pupper som har blitt litt fullere og mørkere på brystvorten -ingen fødselsstripe så langt -magen min er lav og rundt -hårene på leggene vokser nesten ikke og er myke og tynne -hatt endel hodepine -trøtt og sliten (men kan ha noe å gjøre med at jeg nå har en liten en på to år...) -dilla på frukt; appelsiner, melon, plommer, ananas og mango og liker godt taco, salat og frokostblandinger -fullstendig avsmak for vann, brus og veldig salt og fet mat. -navlen min poppet ut med en gang magen kom. Venter jente
~La luna~ Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Første gang: -fin form, bortsett fra veldig trøtt de 3 første mnd. -litt halsbrann -fikk mye vann i kroppen i slutten av aug. -fødte 5 uker før tiden, 8.sept -hjerteslag 160 -sterk guttefølelse Ble en gutt Nå, 16+4 idag. -vært kvalm siden uke 5, ikke kastet opp mer enn ett par ganger i uka, senest mandag. Fortsatt kvalm men avtatt den siste uka. -hodepine -veldig trøtt og sliten -tegn til BL -ikke fått gravid mage enda - har jentefølelse, men vetikke hvor den kommer fra.... (mulig fordi jeg ville synes d hadde vært artig med en av hver.. ) Men veldig ønsket uansett såklart. -UL uke 15. Så ikke kjønn, og heller ingen pung. -drømmer d er gutt.. Vetikke hva d blir, men UL 20.mars. Er SÅÅÅ spent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå