Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet å amme for 9 dager siden, og det har gått som en drøm med hensyn til Tassen. Han ser ikke ut til å savne puppen overhodet!

Men jeg er jo passe øm i puppene nå da... Kjenner det ikke når jeg bare sitter vanlig, men hvis f.eks. Tassen klatrer på meg (dem), jeg stanger borti noe med brystet... AU! Det er hardt og ømt.

Noen som vet hvor lenge det varer? Og er det noe som helst man kan gjøre for at det skal gå fortere til det går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg gjekk frå å ha amma ein gong til dagen i ein god periode til ammeslutt for snart 2 veker sidan. Tok ca ei veke for meg før brystene ikkje var ømme lengre. Om det går fortare over veit eg ikkje men lange gode varme dusjar er i allefall deilig. (Eg bruka også ullammeinnlegg for å halda brysta varme). Her i huset er det guten (14 mnd) som slit mest - han har ikkje gløymt mor si gode mjølk. Prøver å finne fram under kleda - og å drikka gjennom kleda.

Skrevet

Du må pumpe ut sprengen! Ellers får du brystbetennelse og det er ikkeno gøy.

Skrevet

Oj! Men vil jeg ikke fortsette å produsere melk da? Trodde poenget var å ikke tukle noe mer og la det gå over av seg selv? Har jeg misforstått helt?

Har nå en liten klump på ned/yttersiden av hver pupp. Det gjør vondere og vondere for hver dag som går. Pumpa er lagt på loftet...må opp og finne den igjen i kveld.

Skrevet

Jeg fant frem pumpa og fikk ut 35 ml totalt i går - det letta veldig!

Den ene ble helt fin, ingen klump igjen. Den andre er fortsatt litt øm, men med litt massering i dusjen i morges så ble det mye bedre også.

Takk for tips om pumping - var nok meg som hadde misforstått at man ikke skulle pumpe...

Glad jeg gjorde det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...