Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 vi starter prøvesmaking i dag nemlig.... også da helsesøster til meg at helst ikke skulle ha eple, mem småfolk selger jo sånn fruktsak med eple ig drie fra 4mnd, kan hun spise det da...
selfangerkjerringa Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Det anbefales vel å gi mm eller mme til grøten så tidig tror jeg. Og prøvesmaking vil jo uansett bare bety ei skje eller to ang, eple så vet jeg sannelig ikke. vi holdt oss unna eple til 6mnd i hvrt fall med eldstejenta, men JEG er jo ingen fasit :
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 takk for svar..... vi holdt oss unna vann, fikk mme først. men vi lot henne smake på fruktpureen, kan da ikke være så farlig når de selger det.. hihi... ser ut som at det går bra... var jo bare bittelitt.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Vann kan man gi fra babyen er nyfødt. Vi fikk anbefalt fra HS å gi vann når vi begynte med fast føde til minsten, hvis vi ønsket at han skulle drikke vann. Det fungerer best med romtemperert vann i starten (bare kok det opp og la det avkjøles).
snuppa 06 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 når du begynner med grøt er det beste maisgrøt for det er mildest mot magen. lages med mm eller mme..hilsen mamman til emilie
Murmeline Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Er ingen ekspert, men; rått eple er allergen, mens kokt eple er tryggere. Se: www.allergiviten.no, søk på eple, les "allergener i mat. fareklasser".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå