Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hei! Vi reiser på ferie til Frankrike i slutten av mars. Datteren min på litt over 3 mnd bruker mms og jeg pleier å ha med varmt vann i termos, pulver og flasker i veska når jeg er ute med henne. Er det problematisk å ta med en slik termos gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen og evt i Frankrike?
miss jones Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hmm..det er jeg usikker på. Barnemat skal jo være greit å ta med. Man kan jo ta med en flaske med mme på. Men jeg vet ikke om en termos med vann går som barnemat.. Selv skal jeg ta med disse boksene med ferdigblanda mme og en tom tåteflaske.
miss jones Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 en annen ting; både på flyet og kafeer på flyplassen bør man jo få kokt, varmt vann, så da trenger man kanskje ikke termo`s?
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 De er ganske strenge pa dette med drikkevarer altsa. Vet man faar ha med barne mat etc, men kan evt bli bedt om a smake pa det.. Mange ma legge igjen flasker med vann etc i sikkerhetskontrollen. Har du ingen andre alternativer?
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Gjór som jeg; kjóp deg vann nár du er innenfor sikkerhetskontrollen, og be dem varme opp de i en microbólgeovn pá en av spisestedene. Ellers sá fár du varmt vann pá flyene. Termosen tror jeg faktisk du kan fá problemer med á fá med deg, da det ikke er en táteflaske, og flasker og slikt som man kan ta med seg ikke kan romme mer enn 100ml.(táteflasker er da unntatt).
bebisen Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Du trenger ikke å ta med varmt vann, det får du på flyet.
Uglå Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Kom nettopp hjem fra Thailand. Reiseruten var Stavanger- Amsterdam- Bangkok- Koh Samui- Singapore- Amsterdam-Stavanger. Ble aldri helt klok på den nye regelen. Hadde laget to poser, en med tannkrem etc. og en med baby mat. I Stavanger måtte jeg smake på et åpnet glass ( heldigvis frukt pure). Vi kjøpte vann etter kontrollen i Stavanger, disse flaskene måtte vi levere fra oss ved gaten i Amsterdam. I østen var de ikke så nøye på noe av dette. På veien hjem var det masse styr i Amsterdam. Tok alt jeg hadde i en pose Inkl. en flaske med vann, og sa at det var babymat, det var ikke noe problem. Der kom jeg også på at jeg hadde hatt med en Antibac flaske på hele turen på 150 ml.! Ingen som hadde funnet den i veska! Og den ville jeg jo absolutt ikke gitt fra meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå