J_lykke Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg lurer på når dere sier ifra på jobben? Er 12+0 idag.. det er noen av kollegaene som vet det, men ikke ledelsen. Har antydning til mage, men ikke sikkert de mennene i ledelsen merker det... he..he
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Spørs egentlig helt hvilken jobb du har. hvis graviditet og jobb ikke går så bra sammen kan du jo godt si det, slik at de kan tilrettelegge. hvis ikke kan du vente litt til hvis du vil... jeg sa det til daglig leder i uke 10 og til mitt nærmeste overhode i uke 13... et par til som vet, er i uke 15 nå. men er sykemeldt da, så får ikke sagt det:)
Nickoline med 2 jenter Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Jeg ville nok ha sagt det nå i disse dager. I hvert fall hvis det er offisielt blandt venner og familie. Siden noen kollegaer allerede vet det, blir det litt dumt om ledelsen får vite det gjennom andre enn deg
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 På jobben bør ledelsen egentlig ha beskjed før andre, i hvert fall ikke sist.
Kummin&Lillesel Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Jeg sa fra i 17.uke, fordi jeg spurte om jeg kunne jobbe nedsatt tid pga at jeg er så sliten nå som jeg er gravid. Det gikk helt fint. Jeg hadde nok sagt fra til dem etterhvert, men reglene sier min. 3mnd før man skal ut i permisjon.. Men kontrakten min går ut halvannen måned før termin, og jeg regner IKKE med å bli ansatt igjen når jeg så bare skal ha permisjon i ett år etterpå. Dermed så lurte jeg på om jeg ikke bare skulle la være å si noe til dem. Ingenting vises eller noe. Så. Det er jo bare å skure å gå til det eventuelt ble for opplagt Men, jeg sa det som sagt. Og er det fulltids fast jobb, så hadde jeg sagt det mellom 13. og 20. uke et sted.
mammatilTHEODOR:) Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg sa ifra så og si med en gang jeg fikk vite det selv jeg.. er jo kanskje ikke nødvendig det da, men har en jobb der jeg står mesteparten av dagen og med mange tunge løft, så sa i fra sånn at folk kunne ta litt hensyn til meg og sånn:)
RockMyWorld Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg sa i fra i uke 8, men det var pga en planlagt omorganisering der jeg skulle bytte stilling, så jeg ville informere. Hadde nok ellers ventet til tidligst uke 12.
♥ivf m/prins♥ Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Det finnes ingen regler om når man skal si ifra om graviditet på jobben. Det har jeg dobbeltsjekket både hos NAV og Arbeidstilsynet. Det heter seg "innen rimelig tid" og da blir det opp til den enkelte å definere hva det mått tilsi. Jeg går i uke 18 og har enda ikke sagt det til noen, verken kollega eller ledelsen, og kommer heller ikke til å si det før jeg er fullgåtte 6mnd.
*RutIetutt* Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Jeg sa i fra i uke 5 jeg...da ble jeg sykemeldt for ekstrem svangerskapskvalme, så jeg ville bare si det som det var med en gang. Glad jeg gjorde det - har veldig greie og forståelsesfulle sjefer:o)
#HØYgravid# Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Så fra i uke 7-8- men angrer litt...da jeg ble bort prioritert fra en tur jeg hadde gledet meg til noen uker senere. Hadde jeg ventet hadde jeg nemlig fått være med
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Sa ifra til hun jeg jobber med (til daglig min sjef), også sa hun det til sjefen over der igjen når jeg fikk vite det. da var jeg 5 uker på vei, så tidlig fordi vi hadde gått å spekulert i det en stund og hun spurte når jeg kom tilbake fra legen. Også hadde det litt med en forlengelse av kontrajkten min å gjøre og, jeg ville være ærlig om det.. Nå er jeg 18+5 og så og si alle vet det :-) Jeg jobber her fremdeles og er i god form (var veldig dårlig til å begynn emed)..
Lykkeliten og jeg Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Man må nesten se det litt an på åssen stilling man har og. Har du fast stilling må de jo finne en vikar, så må denne vikaren læres opp. Dette er jo en tidskrevende prosess, så da syns jeg man burde være fair og si fra i god tid.
Raych Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Jeg sa det da jeg var 14 uker på vei, for da var jeg over 3 måneders "grensen".
Alba44 Skrevet 9. mars 2007 #15 Skrevet 9. mars 2007 Jeg sa i fra til sjefen og resten av gjengen da jeg var 13 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå